نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طبق گزارش اداره کل هواشناسی پایان هفته جاری شاهد بارش‌های گسترده برف و باران خواهیم بود، از این رو ضرورت دارد دستگاه‌های مسئول آمادگی لازم را داشته باشند.

سد طالقان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عزیزالله شهبازی در جلسه مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه ضرورت دارد با تدابیر پیشگیرانه از وقوع حوادث طبیعی جلوگیری کنیم، افزود: دو سد بزرگ امیرکبیر و طالقان که بخش بالایی از آب شرب پایتخت و استان را تامین می‌کند، در البرز مستقر هستند.

وی ادامه داد: امسال نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته بخشی از آب سدهای مستقر در استان رهاسازی شده تا از سرریز سدها به واسطه بارش نزولات جوی در پاییز و زمستان جلوگیری شود. همچنین ساماندهی و مدیریت رودخانه‌های فصلی به ویژه دلمبر و برغان و سایر آبراهه‌های استان تحت نظارت است.

شهبازی افزود: شهرداری‌ها و شرکت آب منطقه‌ای استان موظف هستند در شهرها و خارج شهرها نسبت به ساماندهی رودخانه‌ها و آبراهه‌ها اقدام کنند چراکه هر گونه سهل انگاری در این راستا منجر به خسارت به مردم می‌شود.

استاندار البرز اضافه کرد: از سال‌ها پیش روند ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر نهر دلمبر، مشکلاتی را رقم زده که اکنون ساماندهی این امر را دشوار کرده است. این ساخت و سازها در مسیر دلمبر، مسیر رودخانه را منحرف و راه را برای عبور آب سد کرده است.

شهبازی افزود: برای هر گونه مکاتبه و هماهنگی جهت ساماندهی این رودخانه، آمادگی لازم را داریم ولی شهرداری کرج و شرکت آب منطقه‌ای البرز باید در این راستا تدابیر ویژه‌ای را داشته باشند تا حادثه‌ای رخ ندهد. طبق گزارش اداره کل هواشناسی پایان هفته بارش گسترده برف و باران خواهیم داشت ‌و ضرورت دارد دستگاه‌های مسئول آماده باشند. 

کد خبر 574326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha