معاون فرماندار قروه گفت: در معدن طلای ساریگونی یک هزار و ۲۰۰ نفر شاغل هستند و با راه‌اندازی خط تولید فولاد کردستان برای هزار نفر کارآفرینی می‌شود.

معدن طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا عبدی در نشست شورای فرهنگی شهرستان قروه اظهار کرد: بیشترین آمار بیکاری در قروه مربوط به خانواده‌های تحصیل‌کرده است و کنترل این شرایط نیازمند کاهش سطح توقع و حمایت دستگاه‌های اجرایی مانند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و...از این قشر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قروه بیان کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی و صنعت و معدن است که می‌توان با بهره‌گیری از آن علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه توسعه منطقه را فراهم ساخت.

عبدی افزود: سال آینده ۲واحد تولیدی کنسانتره و گندله‌سازی در قروه ایجاد خواهد شد که علاوه بر کاهش خام‌فروشی مواد معدنی، اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت که توسعه چنین طرح‌هایی نیازمند حمایت مسئولان استانی و منابع مالی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قروه نیز در این جلسه گفت: در یکسال اخیر یک هزار و ۴۹۵ خانوار از کارگران فصلی زیرپوشش این نهاد قرار گرفتند.

اسماعیل صادقی اظهار کرد: در دوره ۶ ماهه خانواده‌های ۶ نفره زیرپوشش کمیته امداد ماهیانه مستمری۶۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و علاوه بر بیمه به آنها وام کارآفرینی تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی قروه و تمام زندانیان این شهرستان زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفتند.

کد خبر 574293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha