شمار موارد عفونت با کروناویروس روز شنبه ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) از ۷۵ میلیون گذشت و این در حالی است که چند کشور در جهان واکسیناسیون بر ضد این ویروس را شروع کرده‌اند.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز انگلیس این ماه به نخستین کشور غربی بدل شد که ایمن‌سازی با واکسن کرونای شرکت فایزر و همکار آلمانی‌اش بیوان‌تک را شروع کرد و آمریکا نیز همین کار را شروع کرد و اکنون یک واکسن دیگر ساخت شرکت مدرنا را برای کرونا تایید کرده است.

شمار موارد جدید عفونت در ماه گذشته ۱۸.۶۵ میلیون مورد بوده است که بالاترین میزان گزارش‌شده در یک دوره ۳۰ روزه از هنگام شروع پاندمی کرونا است.

اروپا با بیش از ۲۱.۶ میلیون مورد بیشترین موارد کرونا را به خود اختصاص می‌دهد و رده‌های بعدی آمریکای شمالی با ۱۷.۹ میلیون، آمریکای لاتین با ۱۴.۵ میلیون و آسیا با ۱۳ میلیون مورد قرار می‌گیرند.

در اروپا، یک میلیون مورد جدید کرونا فقط در طول پنج روز گذشته ثبت شده است و روسیه و فرانسه از هنگام شروع پاندمی بیش از ۲ میلیون مورد عفونت گزارش کرده‌اند. انگلیس و ایتالیا نیز حدود ۱.۹ میلیون مورد عفونت کرونا دارند.

آمریکا روز دوشنبه هفته پیش به نخستین کشوری در دنیا بدل شد که بیش از ۳۰۰۰۰۰ مورد کرونا گزارش کرده است. آمریکا اکنون بیش از ۲۵۰۰ مرگ مربوط به کووید-۱۹ را گزارش می‌کند.

از طرف دیگر بیمارستان‌ها در سراسر آمریکا نخستین دوزهای واکسن فایزر-بیوان‌تک را به افراد تزریق می‌کنند.

آمریکا از لحاظ شمار موارد عفونت با ۱۷ میلیون مورد در رده اول قرار دارد- هند و برزیل به ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. آمریکا با فقط ۴ درصد جمعیت جهان ۲۳ درصد کل موارد جهانی را به خود اختصاص می‌دهد.

برزیل روز چهارشنبه هفته گذشته میزان بی‌سابقه ۷۰۰۰۰ مورد جدید در روز را گزارش کرد و شمار کل عفونت‌های کرونایش مانند آمریکا و هند از ۷ میلیون گذشت. این کشور آمریکای جنوبی با ۱۸۰۰۰۰ مورد ثابت‌شده مرگ مربوط به کووید-۱۹ از لحاظ شمار مرگ‌ها در رده دوم پس از آمریکا قرار دارد.

شمار عفونت‌های کرونا در هند نیز روز شنبه ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) از ۱۰ میلیون مورد گذشت. هند ۶۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را آماده کرده است تا در شش تا هشت ماه آینده آسیب‌پذیرترین افراد را واکسینه کند.

کد خبر 574200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha