مراسم بزرگداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور «علی ربیعی» سخنگوی دولت و «مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳و جمعی از مسئولان در محوطه بیمارستان شهید دکتر لواسانی برگزار شد.

پرستاران

همشهری آنلاین- پروانه بهرام‌نژاد: مراسم بزرگداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور «علی ربیعی» سخنگوی دولت و «مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳و جمعی از مسئولان برگزار شد. این مراسم در محوطه بیمارستان شهید دکتر لواسانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد و ۱۸ نفر از پرستاران بیمارستان‌های شهید لواسانی، فجر و بوعلی به عنوان نمونه در جایگاه حاضر شده و هدایای خود را دریافت کردند. در بخش ابتدایی این مراسم دکتر «علی جمالیان» رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی نیز ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: «از همه مسئولانی که امروز اینجا تشریف آوردند تا رفع خستگی کنند از همکاران من، تشکر می‌کنیم. من هم از همین‌جا به پرستاران مهربان می‌گویم که دوستتان دارم نه به عنوان رئیس بیمارستان بلکه به عنوان یک سفیدپوش در کنار شما هستم و دست تعظیم بر تلاش‌های شما فرو می‌آورم.»

جنگ با ویروس‌های کرونا و تحریم

در بخشی دیگر این مراسم سخنگوی دولت ضمن تبریک و قدردانی از پرستاران، گفت: «امروز اینجا حضور دارم تا به پرستارانی که در این ده ماه از روح و جانشان مایه گذاشتند، قدردانی از طرف دولت را ابلاغ کنم. من فکر می‌کنم تاریخ هر جامعه‌ای ورق زدن تقویم آن نیست، بلکه اتفاقات مهم، تاریخ آن جامعه را رقم می‌زند، هر جامعه‌ای هم تاریخش توام با اتفاقات در هر برهه است و آن اتفاقات نقاط عطف هر جامعه هستند و هر دوره، قهرمانان خودش را داشته است.» ربیعی افزود: «در این چند ماه ما با دو ویروس کرونا و تحریم در حال جنگ بودیم که فشار بسیاری را بر ما و دهک‌های مختلف جامعه وارد کرد. اما در این شرایط ما چاره‌ای جز دفاع جان‌ها در برابر ویروس و تحریم نداشتیم و این موضوع کار بسیار دشواری بود که به نظر من قهرمانان تاریخ ساز ما، پرستاران هستند، به خصوص در اوایل شیوع کرونا که همه شوکه بودیم، این موضوع را در روزهایی که خودم درگیر کرونا بودم هم در خاطراتم نوشتم، بحران کرونا باعث تنهای آدم‌ها در جامعه شده‌است و در این دوره بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا سایه سار و همدم یک دیگر باشیم که جامعه‌ پرستاری الگوی خوبی برای این مسئله بود.» او درباره سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار هم گفت: «صبر، یکی از ویژگی‌های حضرت زینب(س) بود و این ویژگی در جامعه‌ پرستاران هم دیده می‌شود، جنبه‌ رفتاری دیگر ایشان عبور از بحران بود که این رفتار کاملا در پرستاران دیده می‌شود. فکر می‌کنم امسال نامگذاری روز پرستار در کنار این روز مبارک به خوبی خودش را نشان می‌دهد. متاسفانه ما از فعالیت پرستار فقط جنبه فیزیکی دیدیم در صورتی که حالت روحی و عاطفی پرستار خیلی دیده نمی شود که این مسئله در این روز مبارک به نظرم جلوه‌گری می‌کند. فکر می‌کنم نیاز است تا نقش نظام پرستاری و جامعه پرستاری را در برنامه‌ریزی‌های سلامت بیشتر ببینیم که این موضوع باعث ارتقای این جامعه هم خواهد شد.»

ایثارگری کادر درمان در جبهه‌های نبرد

سخنران دیگر این مراسم «مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳ بود که او هم ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و رساندن پیام تبریک دکتر حناچی شهردار تهران به پرستاران، جان‎‌فشانی‌های مدافعان سلامت در روزهای کرونایی و شباهت آن با تلاش‌ کادر درمان در دفاع مقدس دانست و افزود: «روحیه جهادی و ایثارگری بارزترین شباهتی است که میان این دو مقطع تاریخی وجود دارد و به نوبه خود دست کسانی را که در این راه خدمت می‌کنند می‌بوسم.» او ادامه داد: «بدون تردید قهرمانی، ایثارگری و فداکاری پرستاران در این برهه از زمان مانند دوران جنگ تحمیلی در تاریخ ثبت خواهد شد.» او تأکید کرد:«ما و همه مردم همیشه قدردان زحمات این گروه هستیم و خداقوت اعلام می‌کنیم و بازوان شما را به گرمی می‌فشاریم. افتخار می‌کنیم که جزئی از این گروه و کمک حال باشیم.»

تجلیل از ۱۸ پرستار نمونه

در این مراسم «الهام فرهمندپور»، «سمانه زهرایی»، «سارا موسوی»، «مرضیه میراحمدی»، «رعنا بهرام‌نژاد»، «نازنین سواری»، «معصومه فتاحی»، «مائده پور روشن»، «لیلا حاج پور یزدی»،«مجید ثقفی» و«قاسم موسوی» از بیمارستان شهید لواسانی به عنوان نمونه معرفی شدند. همچنین «آذر واعظیان»، «ذبیح اله عابدی» و « مزاری» از بیمارستان فجر و «محمد نوبخت»، «سیمین غوره‌دان»،  «فرزانه میرزایی» و «معصومه عزیزی» از بیمارستان بوعلی تجلیل شدند. همچنین اجرای گروه موسیقی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره بانوی مهر و ماه که با ابتکار منطقه۱۳و ویژه بانوان دارای افراد معلولیت بود، اهدای گل و ادای احترام به شهدای مدافع سلامت از دیگر بخش‌های جنبی این مراسم بود.

کد خبر 574187

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha