سخنگوی عرب‌زبان ارتش صهیونیستی در ویدئویی به تجزیه و تحلیل واژه «التطبیع» (عادی‌سازی) پرداخت و شاهد مثالی از آیه قرآن از زاویه دید خود آورد.

سخنگوی ارتش اسرائیل وتفسیر قران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «آویخای ادرعی» سخنگوی عرب‌زبان ارتش صهیونیستی امروز (جمعه) به بهانه روز جهانی زبان عربی، به تجزیه و تحلیل کلمه «التطبیع» که در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به کار می‌رود پرداخت.

او در ابتدا به نقل از «ابن تیمیه» مفتی معروف سلفی، گفت: «زبان عربی شعار اسلام و مسلمانان است و زبان مهم‌ترین ویژگی امت‌هایی است با انتخاب راه مستقیم از دیگران متمایز شدند. زبان عربی زیبایی، فرهنگ و ریشه دارد و امروز می‌خواهیم در خصوص معنا و مصداق واژه "التطبیع" تأمل کنیم که این روزها بسیار به کار می‌رود».

این مقام صهیونیستی سپس گفت، کلمه «التطبیع» از ریشه «ط.ب.ع» به معنای عادی‌سازی و طبیعی‌سازی امور و قراردادن یک شی در محل و جایگاه مناسب است و زمانی که واژه «التطبیع» میان کشورها به کار می‌رود، به این معناست که آن‌ها به سمت عادی‌سازی روابط پیش می‌روند.

ادرعی پس از سخن راندن بسیار در خصوص این کلمه، گفت که عادی‌سازی روابط یعنی دیگر دشمنی نباشد و روابط اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی برقرار شود. او مدعی شد که عادی‌سازی و به قول او «صلح» با طبیعت انسان هماهنگ است و در ادامه سازش را مساوی با «صلح» دانست.

سخنگوی ارتش صهیونیستی، سپس به یک آیه از قرآن کریم اشاره کرد تا مقصود خود را در قالب کلمات قرآن به مخاطب القا کند. او در حالی که به طور ضمنی اذعان کرد که قرآن کریم سخن خداوند است، گفت: «خداوند متعال گفته است "یا ایها الذین آمنوا ادخلوا فی السلم کافه" »

این مقام صهیونیست پیش از این نیز بارها تلاش کرده است تا با سوءاستفاده از آیات قرآن کریم و عبارت «صلح» سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را در چارچوب پیام اسلام جلوه دهد.

کد خبر 574002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha