حدود ۱۵ سال از کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و هنری گناباد می‌گذرد اما این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

مجتمع فرهنگی گناباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کار ساخت مجتمع فرهنگی و هنری گناباد با زیربنای ۱۸۰۰ متر مربع در دو طبقه سال ۱۳۸۴ آغاز شد و قفل آن مرداد ۹۴ با حضور علی‌اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد بدون هیچ‌گونه تجهیزاتی گشوده شد تا انتظار ۱۰ ساله جامعه فرهنگی گناباد به پایان رسد. با این حال، پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده و قسمت‌هایی از آن فروریخته و شیشه‌هایش شکسته است. پروژه‌ای که با پول مردم ساخته شده امروز در حال نابود شدن است و مسئولان هم فقط قول می‌دهند. حدود یک سال پیش بار دیگر وعده داده شد با تامین اعتبار، پروژه سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

نکته جالب در زمینه این پروژه، میزان اعتبار لازم برای بهره‌برداری است، بر اساس برآوردها با اعتباری در حدود ۲۵۰ میلیون تومان این مجموعه کامل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد که همین بودجه اندک هم تاکنون از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین نشده است. برای مصاحبه درباره مجتمع فرهنگی گناباد سراغ برخی هنرمندان می‌رویم که آن‌ها هم به این جمله اکتفا می‌کنند: در زمینه مجتمع به قدر کافی مصاحبه کرده‌ایم، گوش شنوایی نیست.

قفلی که بر در این پروژه خورده گویا این روزها قرار نیست باز شود، زیرا در چند ماه اخیر هیچ‌کدام از مسئولان محلی و استانی در این زمینه حاضر به صحبت نشده‌اند و ترس از قول‌های انجام‌نشده حالت دفاعی به همه داده است. مشکل اصلی افتتاح زودهنگام آن در ۱۴ مرداد ۹۴ بود. پس از افتتاح پروژه کد تامین اعتبار برای تجهیزات آن در ردیف‌های مالی از بین می‌رود و از اینجا کار سخت می‌شود و مسئولان باید با اعتبار قطره‌چکانی از محل‌های دیگر تجهیزات آن را تامین کنند.

به نظر می‌رسد اگر مسئولان در افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری عجله نداشتند و اجازه می‌دادند تجهیزات آن کامل شود، امروز هنرمندان گنابادی صاحب خانه بودند. پروژه مجتمع فرهنگی و هنری گناباد در زمان خود با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده و امروز در حال تخریب شدن است، مسئولان تا حالا فکر کرده‌اند اگر بخواهند چنین مجموعه‌ای را دوباره بنا کنند چقدر باید برای آن هزینه کنند؟

کد خبر 573748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha