اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آرایشگاه‌های زنانه به گروه شغلی ۲ اضافه شده‌اند و در تمامی شهرها به جز شهرهای وضعیت قرمز مجاز به فعالیت هستند.

آرایشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام اتاق اصناف، در پی درخواست اتحادیه‌های صنفی و رایزنی‌های صورت‌گرفته توسط اتاق اصناف تهران و ایران با وزارت بهداشت و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا، آرایشگاه‌های زنانه در گروه شغلی۲ قرار گرفتند.

بنابراین واحدهای صنفی آرایشگران زنانه با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و کنترل افراد از طریق اسکن کارت ملی با استفاده از سامانه ماسک، در تمامی شهرها به جز شهرهای وضعیت قرمز مجاز به فعالیت هستند. 

اخیرا هم صنف دارندگان قنادی-شیرینی فروشی و کافه قنادی و رسته صنفی آجیل و خشکبار در اولویت گروه شغلی یک قرار گرفتند و اعلام شد که فعالان صنف قنادی مشروط بر عدم پذیرش حضوری مشتری در محل می‌توانند همچون مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی آماده و بیرون بر در مناطق قرمز نیز فعالیت کنند.

پیش‌تر هم ۴ رسته شامل «تامین‌کنندگان مواد شیمیایی برای عرضه مواد ضدعفونی و نیاز کارخانجات دارویی، بیمارستان ها، آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف»، «عرضه کنندگان ابزار و یراق شامل تامین‌کنندگان مواد و مصالح ایزوگام، قطعات پمب و ابزار مورد نیاز صنایع»، «فروشندگان و عرضه کنندگان قطعات و لوازم یدکی کشاورزی» و «مواد اولیه کشاورزی، باغبانی و دامداری» به گروه شغلی یک اضافه شده بودند.  

سایر صنوف گروه شغلی یک نیز شامل فروشگاه‌های زنجیره ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی‌فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار؛ مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته؛ مراکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی و نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)؛ داروخانه ها، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی؛ مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر؛ خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکت‌های خدمات اینترنتی اعم از تامین‌کنندگان اینترنت، فروشگاه های اینترنتی و شرکت های خدمات مبتنی بر اینترنت؛ تعمیرگاه های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی؛ فروشگاه های انواع قطعات و لوازم یدکی؛ فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات؛ کارگاه های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)؛ چاپخانه‌ها؛ خشکشویی‌ها؛ و سازندگان و فروشندگان عینک است.  

گفتنی است که بر اساس آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز فقط گروه شغلی یک و در شهرهای نارنجی از جمله تهران گروه شغلی یک و ۲ مجاز به فعالیت هستند.

اصنافِ جزو گروه شغلی ۲ شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه‌فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه‌ها و عکاسی‌ها، مشاوران املاک و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی است.

مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ نیز شامل بوستان‌ها، مراکز تفریحی و مشاغل مشابه، مهدهای کودک، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها (شامل بیرون‌بر نمی‌شود)، موزه ها، سینماها و تئاترها، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی پربرخورد، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه ها با عرضه مواد دخانی، باشگاه‌های ورزشی و ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، باغ‌وحش و شهربازی، مراکز آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی سالنی است.

کد خبر 573517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha