سازمان غذا و داروی آمریکا به نخستین آزمایش خانگی کووید-۱۹ که نیازی به آزمایشگاه یا نسخه پزشک ندارد، مجوز داد.

ٍEllume

به گزارش همشهری آنلاین این آزمایش که بوسیله شرکت «الوم» (Ellume) در استرالیا ساخته شده است، می‌تواند در ۱۵ دقیقه نتیجه را مشخص کند و قیمتی حدود ۳۰ دلار دارد.

گروهی از کارشناسان از تایید آزمایش‌های خانگی کرونا حمایت می‌کند تا فشار بر آزمایشگاه‌ها و تاخیر در مشخص شدن نتیجه‌ها جلوگیری شود. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قبلا به آزمایش‌هایی مجوز داده بود که به مصرف‌کنندگان امکان نمونه‌برداری از خودشان و فرستادن نمونه‌ها به آزمایشگاه را می‌دهد. یک آزمایش خانگی ساخت شرکت Abbott هم وجود دارد که پزشک باید آن را تجویز کند.

FDA آزمایش شرکت الوم را برای افراد دو ساله بالاتر با یا بدون علائم تایید کرده است.

این آزمایش سریع آنتی‌ژنی شامل یک سوآب بینی است که مصرف‌کنندگان می‌تواند با آن از ترشحات بینی نمونه برداری کنند و بعد آن را در یک کاتریج قرار دهند. یک اپلیکیشن تلفن هوشمند به مصرف‌کنندگان می‌آموزد چگونه از  آزمایش استفاده کنند و نتایج را به نمایش در می‌آورد. این اپلیکیشن امکان فرستادن نتایج به پزشک را فراهم می‌کند.

آزمایش سریع شرکت الوم بر خلاف آزمایش‌های خانگی دیگر برای کووید-۱۹ می‌تواند در افرادی که علامتی از بیماری هم ندارند، به کار رود.

داده‌های تسلیم‌شده به FDA نشان می‌دهند که این آزمایش در ۹۵ درصد موارد عفونت کروناویروس را به درستی تشخیص داده است و در مقایسه با آزمایش‌ PCR در بیماران علامت‌دار فقط ۳ درصد مثبت کاذب (نتیجه آزمایش مثبت بدون داشتن کرونا) داشته است. این شرکت می‌گوید این آزمایش هنگامی که در بیماران بی‌علامت به کار می‌رود، حتی دقیق‌تر است.

البته FDA هشدار داده است که درصد کمی از آزمایش‌های آنتی‌ژنی کرونا ممکن است نتایج مثبت کاذب یا منفی کاذب داشته باشند. بیمارانی که آزمایششان مثبت است، اما علائمی ندارند، باید خود را دچار عفونت فرض کنند تا هنگامی آزمایش دیگری نتایج را تایید کند.

کد خبر 573258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha