روزنامه ساندی تایمز با همکاری دانشگاه واریک انگلیس هر سال بهترین نویسنده بریتانیا را تحت عنوان جایزه نویسنده جوان سال انتخاب می‌کند.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، پابلیشینگ نوشته است جایزه شش هزار پوندی نویسنده جوان سال ۲۰۲۰ به جی برنارد شاعر جوان انگلیسی تعلق گرفته است. برنارد به خاطر نوشتن مجموعه شعر «موج» توانست این جایزه را کسب کند. این مجموعه توسط انتشارات پنگوئن در بازار کتاب بریتانیا چاپ شده است.

دانشگاه واریک یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلیس در شهر کاونتری واقع شده است. از سال ۲۰۱۵ تاکنون این دانشگاه هر ساله در رتبه ۱۰۰دانشگاه معتبر جهان جای گرفته است. برنارد در اولین واکنش به اعلام این جایزه گفته است آنها به خاطر روایت زنده رویدادهای محیط اطراف این جایزه را به من دادند.

جایزه بهترین نویسنده سال به نویسندگان اهل بریتانیا و کشور ایرلند اعطا می‌شود که زیر ۳۵ سال، سن داشته باشند. هیئت داوران این جایزه پیش از این نامزدهای نهایی جایزه بهترین نویسنده سال را طبق زیر اعلام کرده بودند:

جی برنارد با کتاب موج/انتشارات پنگوئن
کاترین چو با کتاب خاطراتی مادرانه و دیوانگی / انتشارات بلومسبری
نوزی دولان با کتاب زمان‌های هیجان / انتشارات اشت
شان هیویت با کتاب زبانه‌های آتش / انتشارات پنگوئن
مارینا کمپ با کتاب بلبل / انتشارات فورت ایستیت

امسال دومین بار است که دانشگاه واریک از این جایزه حمایت مالی می‌کند. در ۲۲ سال گذشته از این جایزه  موسسات ادبی مثل انجمن نویسندگان لندن و شورای هنر بریتانیا از این جایزه حمایت کرده‌ بودند.

کد خبر 573257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha