مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

نخستین دستگاه لاپاراسکوپی (جراحی غیر تهاجمی) تولید یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشستی با حضور مجازی دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دوازدهمین  پویش راه سلامت و رونمایی از نخستین دستگاه لاپاراسکوپی تولید شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دستگاه که با حمایت این دانشگاه و هزینه‌ای برابر یک سوم نمونه خارجی به تولید رسیده، در جراحی‌های گوناگون از جمله زنان و زایمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهرزاد لطفی افزود: چهار نمونه از دستگاه لاپاراسکوپی ریجید(rigid) از سوی این شرکت تولید شده و یکی از این نمونه دستگاه‌ها در بیمارستان نمازی شیراز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با طرح درخواست حمایت از تولیدکنندگان محصولات داخلی، حمایت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید انبوه این محصول را مایه دلگرمی و افزایش تولیدات داخلی برای تامین سلامت مردم دانست. حمایت وزیر بهداشت از تولید انبوه این دستگاه، حمایت از تولید داخلی، اشتغالزایی و موجب توسعه خدمات سلامت است.

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر فرید نجفی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری این وزارتخانه نیز در این آیین مجازی، به مناسبت هفته پژوهش به تبیین اولویت‌های نظام سلامت کشور در حوزه پژوهش پرداختند و پس از آن از ۹ محصول سلامت محور، پژوهشی و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رونمایی شد.

از بیست و دوم تا بیست و هفتم آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.

کد خبر 573184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha