سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

استاندار خوزستان از متعهد شدن دولت برای نوسازی هزار منزل مسکونی آسیب‌دیده از آبگرفتگی خبر داد.

آبگرفتگی منازل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی با بیان اینکه دولت موظف و متعهد به تامین خسارت شده است، گفت: در پی آبگرفتگی، منازل تخریبی نداشتیم اما با توجه به شرایط به وجود آمده و قرار داشتن برخی منازل در سکونتگاه‌های غیررسمی، دولت را قانع کردیم تا این منازل نوسازی شوند. دولت هم پذیرفته که تا سقف یک هزار منزل مسکونی، نوسازی شوند.

استاندار خوزستان افزود: برای نوسازی منازل، در مجموع ۵۵ میلیون تومان شامل ۲۰ میلیون تومان برای ساخت، ۲۰ میلیون تومان در مدت زمان احداث و ۱۵ میلیون تومان برای تامین لوازم معیشتی به صورت تسهیلات بلاعوض و ۱۶۰ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد پرداخت می‌شود. ۳۰ میلیون تومان از این مبلغ با دوره بازگشت هفت ساله و مابقی ۱۵ ساله است. خانوارهایی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان وام نیز دریافت می‌کنند.

وی گفت: برای منازل تعمیری نیز ۱۵ میلیون تومان بلاعوض، ۳۰ میلیون تومان وام با دوره برگشت ۱۵ ساله و برای تامین لوازم معیشتی نیز ۱۵ میلیون تومان بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان با دوره بازگشت هفت ساله پرداخت خواهد شد. بنیاد مستضعفان نیز تامین سیمان مورد نیاز این منازل را پذیرفته است. مراحل ارزیابی و پرداخت خسارت، سریع انجام خواهد شد؛ همان طور که در سیل، زلزله و آبگرفتگی سال گذشته کنار مردم بودیم، اکنون هم کنار مردم ایستاده‌ایم.

شریعتی با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های زیرساختی در بندرامام خمینی گفت: باید مشخص شود با تکمیل این پروژه، میزان تاب‌آوری جمع‌آوری آب‌های سطحی در بندر امام خمینی چقدر خواهد شد. با تغییر اقلیم به نظر می‌رسد که بارش‌ها تغییر پیدا کرده و بیشتر با بارش‌های تندری و رگباری مواجه می‌شویم. با توجه به ادامه بازسازی در مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان، سرعت کار در مسجدسلیمان کند شده و از سرعت کار رضایت ندارم. در مسجدسلیمان بافت فرسوده و غیر قابل تحملی وجود دارد و باید سریع کار پیش برود.

کد خبر 572862
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha