همشهری آنلاین : ارتش اسلامی عراق مسوولیت انفجار‌های رخ داده در پایگاه نظامی‌فالکون در بغداد را به عهده گرفت.

به گزارش ای بی سی نیوز،این گروه که گفته می‌شود شماری از اعضای حزب بعث و نیرو‌های اطلاعاتی ارتش سابق عراق در آن عضویت دارند و از وفاداران به صدام محسوب می‌َشوند،در بیانیه‌ای که از سوی گروه ارتش اسلامی در اینترنت منتشر شد،این گروه این چنین انفجار‌ها در پایگاه و انبار مهمات آمریکایی‌ها در بغداد پذیرفت:
"با کمک خداوند،و جوخه‌های موشک وسلاح‌های مرگبار ارتش اسلامی،یکی از پایگاه‌های آمریکا را با دو راکت و سه بمب مورد حمله قرار داد.راکت‌ها و بمب‌ها بر انبار مهمات ارتش آمریکا فرود آمدند و انفجار‌های شدید و مهیبی را در پی آوردند به طوری که صدای آن‌ها در بغداد نیز شنیده شد."

پس از انتشار این بیانیه و تا لحظه تنظیم این خبر مقامات آمریکایی آن را تایید نکرده‌اند.

بیانیه یاد شده پس از آن از سوی ارتش اسلامی عراق در وب سایت‌‌های اینترنتی انتشار یافت که در ساعات آخر روز سه‌شنبه 10 اکتبر(19مهر) اخباری مبنی بر وقوع انفجار‌های مهیب در یکی از پایگاه‌های ارتش آمریکا در بغداد به این شرح بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت:
رشته ای از انفجارهای پیاپی به دنبال آتش سوزی در یک پایگاه بزرگ نیروهای آمریکایی در جنوب بغداد، در انبار مهمات در گرفت. درباره احتمال و میزان تلفات گزارشی نرسیده است و به گفته مقامات مسئول شرایط تحت کنترل در آمده است.

بنا به گزارش ارتش آمریکا، در انبار مهمات به خاطر حرارت بالا انفجار در گرفته است، اما درباره علت حریق گزارشی داده نشده است. صدای انفجارهای مهیب در پایگاهی در جنوب پایتخت عراق از فاصله دور شنیده می شد.

انفجارها در ساعت 9 شب سه‌شنبه 10اکتبر  به وقت محلی شروع شد و با گسترش دامنه حریق انفجارها ادامه یافت.روز سه شنبه حملاتی به این پایگاه نظامی صورت گرفت، که احتمال دارد به آتش سوزی منجر شده باشد.

با توجه به شدت و حجم بالای انفجارها می توان احتمال داد که با تلفاتی همراه بوده است.
 وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد: انفجارها سه محله نزدیک پایگاه نظامی را در منطقه دوره لرزانده است.

کد خبر 5727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز