بخشدار مرکزی میانکوه شهرستان اردل گفت: در حالی که آتش‌سوزی ناشی از نفت رهاشده در مجاورت شهر سرخون مهار شد اما شعله‌های آتش همچنان در مناطق سخت‌گذر و کوهستانی منطقه شعله‌ور است.

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امداد شهبازی اظهار کرد: امکان انتقال تجهیزات اطفای حریق در مناطق سخت‌گذر و کوهستانی منطقه وجود ندارد و نفت در دره‌ها و نقاطی از منطقه تجمیع شده و در حال سوختن است. این آتش‌سوزی در محدوده ۵۰۰ متری سرخون در حال وقوع است و دود ناشی از آن محوطه این شهر را در برگرفته است که باعث بروز برخی از مشکلات تنفسی شده است.

بخشدار مرکزی میانکوه تصریح کرد: در حال حاضر دود غلیظ ناشی از سوختن نفت شهر سرخون را فراگرفته و تعدادی از اهالی شهر بر اثر مسمومیت ناشی از این دود به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. دود ناشی از آتش‌سوزی نفت خسارتی نیز به اهالی شهر سرخون زده است و تعدادی خانه دچار دودزدگی شدند.

شهبازی با بیان اینکه هنوز خسارت‌های ناشی از آلودگی و آتش‌سوزی نفتی در منطقه میانکوه برآورد نشده است، گفت: این آلودگی با نفوذ در آب و خاک منطقه در روزهای آینده به تدریج خود را بیشتر نشان می‌دهد.

پیش از ظهر روز یکشنبه (۲۳ آذر) خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل دچار شکستگی شد. این حادثه منجر به ورود نفت به چشمه سرخون و اراضی اطراف آن شد که در پی آن برخی مناطق به سبب پخش گاز ناشی از نفت رهاشده آتش گرفت.

کد خبر 572673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha