مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

آب روستای زالواب در استان ایلام حدود ۱۰ سال پیش به دلیل سهل‌انگاری پیمانکار و فرسودگی شبکه قطع شد و از آن زمان با تانکر آبرسانی می‌شود.

تانکر آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، روستای زالواب از توابع بخش زرین‌آباد شهرستان دهلران در استان ایلام از چند سال قبل با مشکل کمبود و قطعی آب مواجه شده و نزدیک ۱۰ سال است آب این روستا کاملا قطع شده و هر چند روز یکبار با تانکر به این روستا آبرسانی می‌شود . با وجود پیگیری‌های مکرر اهالی روستا زالواب نه‌تنها این مشکل حل نشده، بلکه با توجه به ادامه‌ شیوع کرونا و نیاز به آب سالم و بهداشتی، مخاطرات بسیاری برای ساکنان این روستا به وجود آورده است.

سهل‌انگاری پیمانکار

یکی از اهالی روستای زالواب در این باره گفت: شبکه آب‌رسانی روستا قدیمی است و با سهل‌انگاری پیمانکار خراب شده و نزدیک ۱۰ سال است که آب روستا قطع شده. جالب این است که آبفا برای روستای پایین‌تر از ما که خالی از سکنه شده، لوله‌کشی آب شده است. فاصله روستا تا شبکه آب کم است و کمتر از هزار متر لوله می‌خواهد. روستای ما در حال حاضر ۶ خانوار دارد که بیشتر اهالی به همین دلیل از این‌جا رفته‌اند.

آبرسانی با تانکر

عباد عبداللهی، یکی دیگر از اهالی روستا هم چنین اظهار نظر کرد: روستای ما نزدیک ۱۰ سال است که آب شرب ندارد و در این مدت امور عشایری با تانکر نیاز آب روستا را برطرف می‌کند. آبرسانی به روستاها وظیفه آب و فاضلاب است. ما چندین سال است که پیگیریم، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و کسی دلش به حال ما نمی‌سوزد.

گفتند روستای زالواب وجود ندارد

عبدالله قاسمی، از اهالی روستای زالواب با اشاره به اینکه مدت‌هاست موضوع قطع شدن آب روستا پیگیری می‌شود افزود: چند وقت پیش در یک جلسه با حضور مسئولان مدیر عامل آبفای شهرستان گفت که برای رسیدگی به این موضوع بودجه ندارند و مقرر شد فرمانداری نصف هزینه را پرداخت کند. در یک جلسه دیگر موضوع قطعی آب روستا هم مطرح شد که یکی از کارکنان آبفا گفت چنین روستایی وجود ندارد، در صورتی که روستای زالواب سال ۵۹ برق‌رسانی شده، سال ۶۲ دومین روستایی بوده که مدرسه ابتدایی در آن بنا شده و سال ۹۴ گازرسانی شده است.

۱۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است

حیدری، مسئول روابط عمومی آب و فاضلاب هم درباره راه حل مشکل گفت: روستای زالواب ۴ خانوار دامدار دارد که به صورت موقت در این محل حضور دارند. با توجه به بررسی‌ها ارتفاع و فاصله محل روستا از شبکه آب بالاتر است و برای احداث خط انتقال و شبکه به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان نیاز داریم. این شرکت در حال احداث خط انتقال روستای کله‌کله در یک کیلومتری زالواب است و پس از اجرای خط انتقال و تامین آب روستای کله‌کله و در صورت تامین اعتبار و حمایت مسئولان، خط انتقال و شبکه روستای زالواب هم احداث خواهد شد.

کد خبر 572634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha