فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز مانع اصلی و مهم ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان است گفت: تاکنون ۲۸۸ فقره ساخت ‌و ساز غیر مجاز و غیر قانونی در این روستای آذربایجان شرقی شناسایی شده است.

کندوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بابک رضی‌منش افزود: در اطراف روستای کندوان ۳ نوع ساختمان وجود دارد که با توجه به مطالعات علمی، تعدادی از آنها نیاز به تخریب کامل، تعدادی نیاز به تعدیل و تعدادی دیگر نیاز به مداخله دارند. این ساختمان‌ها به ترتیب باید به طور کامل یا تنها یک طبقه‌شان تخریب یا فقط نمای ساختمان عوض شود. به ۱۴ نفر از افرادی که ساختمان‌هایشان کامل تخریب شده بود زمین جایگزین واگذار کرده‌ایم.

وی از وجود ۲۱ دستگاه کانکس غیرمجاز در اطراف روستای کندوان خبر داد و اضافه کرد: این کانکس‌ها به مردم محصولات تولیدی منطقه را عرضه می‌کنند که قصد داریم با ایجاد بازارچه و انتقال آنها به محلی دیگر برای حذف کانکس‌ها اقدام کنیم. کندوان یکی از ۳ روستای منحصر به فرد صخره‌ای جهان است و نهایت تلاش خود را برای ثبت جهانی آن به کار بسته‌ایم.

فرماندار اسکو سرریز جمعیتی، ایجاد بازارچه سنتی در ورودی کندوان و حذف ورود خودرو به داخل آن را مقدمه لازم برای ثبت جهانی روستا دانست و اضافه کرد: برای جلوگیری از ورود خودرو به داخل روستا، به پارکینگ نیاز است که ۱۲ هزار متر مربع فضا برای تغییر کاربری به پارکینگ تعیین شده و برای ساختن بازارچه و پارکینگ دنبال سرمایه‌گذار هستیم. هم‌اکنون روزانه حدود ۴ هزار نفر می‌توانند از روستای تاریخی کندوان دیدن کنند که باید بکوشیم آمار را به ۱۶ هزار نفر برسانیم.

کد خبر 572613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha