رئیس مجمع نمایندگان مازندران از ورود دستگاه‌های نظارتی برای پیگیری تخلف وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در احداث سد فینسک خبر داد.

سد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منصورعلی زارعی گفت: با درخواست مجمع نمایندگان مازندران، دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور مامور رسیدگی به رفتارهای قانون‌گریزانه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در ساخت سد فینسک بر سرشاخه تجن رود ساری شدند. این دو نهاد با عدول از وظایف قانونی در صدور مجوزهای مربوط به احداث عملیات ساخت سد تخلف کردند. سد فینسک آینده محیط زیست و کشاورزی مناطق مرکزی مازندران را به خطر می‌اندازد و به نظر کارشناسان زمین اجرای عملیات احداث آن تاب‌آوری لازم را در برابر فشارهای درونی ندارد و این مهم در صدور مجوزها نادیده گرفته شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین از ورود کمیسیون اصل ۹۰ به تخلف دولت در اجرای عملیات ساخت سد فینسک خبر داد و افزود: مجمع نمایندگان مازندران از طریق مجاری قانونی پیگیر قانون‌شکنی آشکار مسئولان در ساخت غیرفنی سد فینسک است. محیط ‌زیست سرمایه بین نسلی است، رفتار سیاسی با پروژه‌های عمرانی از سوی برخی مقامات مسئول برای آینده کشور خطرآفرین است.

زارعی با نکوهش رفتار حمایتی برخی مسئولان استانی از اجرای این طرح تصریح کرد: مجمع نمایندگان مازندران با درک نگرانی کارشناسان و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط‌زیست در مورد تبعات زیانبار احداث سد فینسک، پیگیری تخلف‌ها را در مراجع مسئول شدت خواهد بخشید.

کد خبر 572608
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha