معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۶ خدمه لنج صیادی پس از ۵ روز سرگردانی در آب‌های خلیج فارس از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

لنج صیادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد قاسمی افزود: روز ۱۹ آذر در پی تماس تلفنی با مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر بازنگشتن یک شناور در موعد مقرر و نداشتن ارتباط تلفنی و رادیویی با آن، شناور ناجی ۱۸ از بندر عامری همراه یک فروند شناور نیروی دریایی سپاه برای جست‌وجوی منطقه خورخان و شناور ناجی ۸ از بندر دیر برای جست‌وجو در منطقه مطاف اعزام شدند. شناورها روز بعد نیز به عملیات ادامه دادند و یک فروند واحد پروازی همراه کارشناس جست‌وجو و نجات از بوشهر به منطقه اعزام شد که پس از رویت نشدن شناور گمشده به مقر خود در فرودگاه بوشهر بازگشت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: روز بعد شناورهای ناجی ۸ از بندر دیر، ناجی ۲۰ از بندر عسلویه و ناجی ۱۸ از بندر عامری به منطقه اعزام شدند ‌تا بر اساس الگوهای تعیین‌شده عملیات جست‌وجو و نجات را انجام دهند که در پایان روز شناور مورد نظر پیدا نشد و شناورهای عملیاتی به پایگاه‌های خود بازگشتند.

قاسمی بیان کرد: از لحظه اطلاع از موضوع پیام ایمنی روی کانال ۱۶ دستگاه VHF از ایستگاه‌های بوشهر، لاورساحلی، دیر، کنگان و عسلویه مرتب پخش و از دستگاه ناوتکس از ایستگاه بوشهر و هرمزگان ارسال شد. همچنین با تماس تلفنی با مرکز MRCC قطر حادثه اطلاع‌رسانی و با کشورهای بحرین و عربستان نیز هماهنگی شد. روز ۲۲ آذر همچنان عملیات جست‌وجو و نجات در محدوده‌های تعیین‌شده ادامه یافت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: روز پنجم ۲۳ آذر هماهنگی برای اعزام بالگرد انجام و بالگرد همراه کارشناس جست‌وجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی به محدوده احتمالی اعزام شد که پس از ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه عملیات جست‌وجو رویت شناور و خبر سلامتی هر ۶ خدمه موتور لنج دریافت شد. بلافاصله شناور ناجی ۸ از بندر دیر به موقعیت اعزام شد و با رفع نقص فنی از شناور درمانده این موتور لنج را تا بندر دیر پشتیبانی کرد.

کد خبر 572596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha