مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: زنی ۲۸ ساله به علت نقص در سیم‌کشی ساختمان در حمام خانه خود دچار برق‌گرفتگی شد و جانش را از دست داد.

برق گرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آرتین کمالی با بیان اینکه به گفته بستگان در ماه‌های اخیر نیز چندین بار برق‌گرفتگی در حمام اتفاق افتاده و تعمیر کار اقدامات لازم را انجام داده است، افزود: ظاهراً این مشکل فنی به‌صورت اساسی برطرف نشده بوده است.

وی با اعلام اینکه در هفت ماهه امسال پنج نفر در استان همدان بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ نفر بوده است.

کمالی بیان کرد: سالانه مواردی از مرگ در اثر برق گرفتگی رخ می‌دهد و برق‌گرفتگی زمانی ایجاد می‌شود که بدن به‌نحوی قسمتی از مدار الکتریکی را تشکیل دهد که در نتیجه آن طیف وسیعی از علائم ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: در شدت علائم و عوارض ناشی از برق‌گرفتگی عوامل مختلفی نظیر نوع جریان، اختلاف پتانسیل، شدت جریان، مقاومت بافت ها، مسیر جریان و مدت عبور آن دخیل هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: برق‌گرفتگی می‌تواند باعث بروز عوارضی نظیر فلج، سنکوپ، انواع شکستگی های استخوانی، عوارض ناشی از پرتاب شدن و در نهایت مرگ شود.

کمالی در پایان یادآور شد: برای پیشگیری از برق‌گرفتگی توجه به برخی نکات ایمنی از جمله اطمینان از صحت کارآیی وسایل برقی و توجه به ایمنی مناطق پرخطر نظیر حمام ضروری است.

کد خبر 572473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha