کور بودن برخی نقاط روستایی طبس برای اتصال به اینترنت سبب شده دانش‌آموزان نتوانند مرتب در کلاس‌های خود شرکت کنند.

دانش‌آموزان روستایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برای پیگیری مشکل قطع و وصل شدن اینترنت در برخی روستاهای طبس و بوجودآمدن مشکلات درسی راهی این روستاها شدیم. با گذشت حدود چهار ماه از شروع سال تحصیلی، نبود زیرساخت‌های کافی ازجمله کور بودن برخی از نقاط روستایی برای اتصال به اینترنت سبب شده تا همچنان دانش‌آموزان این مناطق در کلاس‌های مجازیشان یک‌خط‌درمیان حاضر شوند.

دانش آموزی از روستای جمز در ۳ کیلومتری طبس گفت: ضعیف بودن اینترنت باعث می‌شود که از کلاس‌های آنلاین جا بمانیم.  وای‌فای در اختیار داریم، ولی ضعیف است، گوشی هم آنتن نمی‌دهد که بخواهیم با اینترنت گوشی وارد کلاس شویم.

روستای کردآباد با ۳۴ دانش‌آموز هم باید دانش‌آموزان به نزدیک جاده اصلی بروند تا به اینترنت دسترسی پیدا کنند. دانش‌آموزان در روستای دهشور مشکل‌شان جدی است و برای درس خواندن باید مسیری را طی کنند و والدین دغدغه تحصیل دانش آموزانشان را دارند.

راستگو دهیار روستای دهشور طبس گفت: مشکل ضعیف بودن آنتن‌دهی موبایل برطرف شده است و تنها موضوع اینترنت باقی مانده که نیاز به تقویت دارد. با پیگیری‌های انجام شده اعلام شده که بحث تقویت سرعت اینترنت در دست اقدام است.

توکلی بخشدار مرکزی طبس هم گفت: شرمنده اهالی روستا هستم، مکاتبات و پیگیری‌ها انجام شده و گفته‌اند در صورت تامین اعتبار و تجهیزات امکان رفع مشکل این روستاها خواهد بود.

کرونا شرایط را برای تحصیل دانش‌آموزان روستایی سختتر کرده است رفع این مشکل، همت جدی می‌خواهد. در حال حاضر ۷۵ دانش‌آموز شهرستان طبس در بخش مرکزی این شهرستان با مشکل جدی اینترنت مواجه هستند

کد خبر 572354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha