همشهری آنلاین: ونوس ویلیامز، یکی از چهره‌های برتر تنیس بانوان جهان موفق شد برای پنجمین بار به جام مسابقات تنیس ویمبلدون دست یابد و به این ترتیب از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

ونوس ویلیامز روز شنبه (15تیر) در دیدار فینال پیکارهای ویمبلدون، در دو ست پیاپی با نتیجه ۷ بر ۵ و ۶ بر ۴ خواهر جوانتر خود، سره نا را مغلوب کرد و برای پنجمین بار این جام را به خانه برد.

خواهران ویلیامز در طی ۸ سال گذشته ملکه‌های بی‌چون و چرای مسابقات پراعتبار ویمبلدون بوده‌اند که امسال برای صد و بیست و دو‌مین بار برگزار می‌شود.

به گزارش دویچه‌وله، در حالیکه ونوس ۲۸ ساله در دوره‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷ و امسال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، خواهر ۲۶ ساله او، سره نا در سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ عنوان قهرمانی ویمبلدون را به دست آورد.

البته نخستین باری نیست که خواهران ویلیامز در دیداری نهایی روبروی هم قرار می‌گیرند.

این دو تنیس‌باز مطرح تا کنون در ۶ دیدار فینال پیکارهای گراند اسلم در جهان به مصاف هم رفته‌اند که ۵ دیدار به سود سره نا خاتمه یافته و تنها یک پیکار با موفقیت ونوس به پایان رسیده است.

در فینال امسال تورنمنت ویمبلدون، ونوس در فرم بهتری ظاهر گردید، امری که خواهر او نیز به آن واقف است.

سره نا بعد از شکست از خواهرش اظهار داشت: «او امروز کمی بهتر از من عمل کرد و من نتوانستم آن برنامه‌ و نقشه‌ای را که در سر داشتم، پیاده کنم.»

کد خبر 57233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز