مشکل ۲۰ ساله ساخت و ساز مردم اطراف تپه باستانی بازگیر در شهرستان مینودشت استان گلستان با جابه‌جایی خانه‌ها به محلی دیگر برطرف می‌شود.

تپه باستانی بازگیر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، نماینده مردم مینودشت در مجلس گفت: حدود ۲۰ سال قبل، محوطه تاریخی در روستای بازگیر شهرستان مینودشت شناسایی و در حفاری آن حدود ۲ تن اشیای تاریخی نفیس با قدمت ۶۰۰۰ ساله کشف شد. بعد از این موضوع متأسفانه هیچ اقدامی برای جابه‌جایی مردم ساکن در اطراف تپه تاریخی بازگیر انجام و در این سال‌ها هیچ مجوز ساخت‌وساز جدیدی به مردم در زمین‌هایشان صادر نشد.

رضا آریان‌پور افزود: ۲۱ خانواری که در این منطقه زندگی می‌کنند، در این مدت برای تأمین مسکن فرزندان خود دچار چالش بودند. برای حل این مشکل با پیگیری‌هایی که از وزیر میراث فرهنگی داشتم، آخر هفته گذشته جلسه‌ای در فرمانداری مینودشت استان گلستان با حضور دکتر طالبیان، معاون وزیر میراث فرهنگی و مهندس تجری، مدیر کل میراث فرهنگی استان برگزار و در این جلسه نسبت به ساماندهی مردم منطقه به توافق رسیدیم.

نماینده مینودشت در مجلس گفت: در این جلسه مقرر شد ظرف یک ماه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل میراث و فرمانداری مینودشت کمیته‌ای تشکیل دهند و این کمیته زمینی مناسب در حاشیه روستا برای جابه‌جایی خانوارهای اطراف این تپه باستانی مشخص و هزینه کار را برآورد کند تا اعتبار لازم از سازمان برنامه و بودجه تأمین شود. بعد از جابه‌جایی، تمامی این اراضی به میراث فرهنگی سپرده و اطراف منطقه حصارکشی و بهسازی می‌شود.

کد خبر 572021
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha