جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

هفته‌نامه آمریکایی تایم رئیس جمهوری برگزیده آمریکا و معاون او را به عنوان چهره‌های سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

كامالا هريس و جو بايدن

به گزارش همشهری آنلاین، جو بایدن و کامالا هریس که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا دانلد ترامپ را کنار زده و پیروز شده بودند، در رقابت برای کسب عنوان چهره سال تایم هم رقیبی سرسخت چون ترامپ را پیش رو داشتند اما در نهایت توانستند در مرحله پایانی از سد سه رقیب دیگر بگذرند و چهره سال تایم شوند.

دکتر آنتونی فائوچی (نفر اول کارگروه مدیریت کووید-۱۹ در کاخ سفید) و پزشکان و پرستاران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و جنبش مبارزه با بی‌عدالتی نژادی دیگر نامزدهای نهایی چهره سال تایم همراه زوج بایدن-هریس و ترامپ بودند. بایدن با کسب بیش از ۸۱ میلیون رای (هفت میلیون رای بیشتر از رئیس جمهوری فعلی) انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برد و هریس هم نقشی اساسی در پیروزی نامزد دموکرات‌ها در برخی ایالت‌های سیال داشت.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید هر سال یکی از نامزدهای چهره سال تایم بوده و سال ۲۰۱۶ توانست این عنوان معتبر و نمادین را از آن خود کند. باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم در ۲۰۱۲ چهره سال تایم شده بود. سال گذشته این عنوان به گرتا تونبرگ، فعال زیست‌محیطی سوئد رسید. تایم امسال گروه پاپ کره‌ای BTS را سرگرم‌کننده سال و لبران جیمز، فوق‌ستاره بسکتبال آمریکا و جهان را ورزشکار سال معرفی کرد.

کد خبر 571846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha