مدیر یک دفتر خدمات مسافرتی می‌گوید توری که آن‌ها برای سفر به ترکیه در آذرماه سال ۹۸ تبلیغ کرده بودند، حالا با اضافه شدن عنوان دروغینِ «ویژه تزریق واکسن کرونا» جعل شده و برای برخورد قانونی با این تخلف، شکایت قضایی کرده‌اند.

تور كرونا - تركيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یک شرکت خدمات مسافرتی که در اهواز و تهران شعبه دارد، مدعی است از بنر تبلیغاتی‌اش، سوءاستفاده و محتوای آن جعل شده است. در صفحه‌ای به نام این شرکت در اینستاگرام نیز نوشته شده است: «تبلیغ منتشرشده غیرقانونی بوده و هیچ ارتباطی با این آژانس مسافرتی ندارد و برای جلوگیری از هرگونه اخاذی، کلاهبرداری و سوءاستفاده توسط افراد سودجو و متقلب، توجه لازم را به مشخصات این شرکت داشته باشید.»

امید طهماسبی‌نژاد مدیر این شرکت مسافرتی و گردشگری است که درباره تور تبلیغ‌شده گفت: بنر تبلیغ توری که با عنوان دروغینِ «ویژه تزریق واکسن کرونا» منتشر شده، برگرفته از تبلیغ تور ما در آذرماه سال ۹۸ است که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت. روز گذشته (سه‌شنبه ۱۸ آذرماه) از تماس‌های مکرر مردم با آژانس، متوجه موضوع شدیم. در این تبلیغ از هیچ لوگو، شماره تماس و یا مشخصات مرتبط با آژانس ما استفاده نشده، ولی طراحی با فونتی است که معمولا ما در تبلیغات‌مان استفاده می‌کنیم. بلافاصله به مشتریان خود درباره جعلی و دروغین بودن این تبلیغ و تور مذکور اطلاع‌رسانی کردیم. معاون گردشگری و رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان خوزستان را نیز در جریان قرار دادیم و رؤسای انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در ایران و استان خوزستان را مطلع کردیم. صبح امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه) به پلیس فتا شکایت کردیم. لازمه پیگیری پلیس نیز صدور دستور قضایی است.

او افزود: چون نمی‌دانستیم دقیقا از چه شخصی و یا کجا باید شکایت کنیم، در نتیجه خطاب به دادستان اهواز که مدعی‌العموم است، شکواییه‌ای تنظیم کردیم. همچنین قرار شد اطلاع‌رسانی‌ها و توضیحات بعدی توسط رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران صورت گیرد.

طهماسبی‌نژاد گفت: به عنوان آژانس مسافرتی و گردشگری که حدود ۱۸ سال سابقه فعالیت دارد و یکی از پرفروش‌ترین آژانس‌های استان خوزستان است، قبلا هم مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌ایم، اما تفاوت این مورد در این است که اگر جعل‌کننده قصد کلاهبرداری از مردم را داشت، حتما یک شماره تلفن و یا نشانی در تبلیغ قرار می‌داد، اما هیچ رد و نشانی وجود ندارد. به هر حال امیدواریم پلیس با دسترسی‌هایی که دارد، انگیزه این تبلیغ دروغین را مشخص کند و برخورد قانونی لازم انجام شود.

تبلیغی که مدیر این شرکت می‌گوید از تور آذرماه سال ۹۸ جعل شده است

در متن شکواییه این شرکت خدمات مسافرتی به دادستانی اهواز نیز ماجرا این‌گونه شرح داده شده است: «در روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه ۹۹ طی تماس‌های متعدد و مکرر که مشتریان محترم با شعب این شرکت برقرار کردند، متوجه شدیم شایعه‌ای درباره برگزاری تور تزریق واکسن کرونا در استانبول (ترکیه)  شکل گرفته و مردم پیگیر صحت و سقم موضوع از طریق این شرکت هستند. پس از بررسی و گرفتن اطلاعات از مشتریان و پرسیدن این سوال که این خبر چگونه و از کجا به‌دست شما رسیده است، اعلام کردند بنر تبلیغاتی را بدون نام، لوگو و شماره تلفن به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند ولی برای اطمینان از درست یا غلط بودن موضوع تماس گرفته‌اند. بنابراین ضمن اطلاع‌رسانی جعلی بودن این موضوع به مشتریان و در جریان گذاشتن و مطلع کردن مسؤولان استان خوزستان، به صورت فوری از طریق تلفن و ارسال پیام، بخش IT و بخش تور این شرکت مسؤول بررسی شدند که متاسفانه مشخص شد بنری دستکاری‌شده و غیرواقعی با مخدوش شدن تلفن‌ها و آدرس وب‌سایت با لیبل مشکی‌رنگ، از روی طرح بنر این شرکت که مربوط به تور استانبول آذرماه ۹۸ این شرکت بوده، دستکاری شده و تغییر کرده و در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده انتشار یافته و دست به دست می‌شود.

با وجود این‌که در هیچ جای بنر نام، لوگو و تلفن این شرکت مشاهده نمی‌شود اما از آن‌جا که مدل طراحی بنر با فرمت و فونت و همچنین فید شدن شعبه مرکزی، شعبه کیانپارس و دفتر تهران خاص این شرکت است و هیچ آژانس مسافرتی به جز این شرکت در استان خوزستان دارای شعب نیست (قابل استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان) بلافاصله به ذهن مشتریان، مخاطبان و دنبال‌کنندگان این موضوع متبادر می‌شود که این تبلیغات خاص این شرکت است.

بیشتر بخوانید:

در ادامه متن شکایت این آژانس مسافرتی  به دادستان اهواز آمده است: موضوع بسیار جالب توجه در خصوص این مورد خاص آن است که این بنر جعلی و دروغین به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب با تیتر کلاهبرداری و سودجویی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری منتشر می‌شود، به طوری که صدا و سیما در همان روز (۱۳۹۹/۹/۱۸) بدون هیچ‌گونه بررسی و راستی‌آزمایی و فقط با استناد به انتشار یک بنر جعلی، با پخش گزارشی در شبکه‌های خبری خود به صورت کلی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را متهم به کلاهبرداری و سودجویی یا سوءاستفاده از شرایط کرونا می‌کند که از این رسانه رسمی بدون بررسی صحت و سقم موضوع، بسیار عجیب است که  اتهام بی‌اساس به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که بیشترین آسیب را در ۱۰ ماه گذشته از شرایط کرونا متحمل شده‌اند وارد می‌کند و جای بسی تأسف است.

حال به نظر می‌رسد انتشار گسترده و بی‌محابای این بنر جعلی و دستکاری‌شده با چنین حجم گسترده در شبکه‌های اجتماعی و پوشش رسانه‌ای و خبری موضوع ... که باعث تشویش اذهان عمومی و خدشه‌دار کردن عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری شده، با هر نیتی از قبیل کلاهبرداری، سوءاستفاده از نام و برند، تولید خبر جعلی داغ برای پوشش رسانه‌ای گسترده، تخریب و وارد کردن خدشه به عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی، تشویش اذهان عمومی و ... بوده، قابل بررسی و پیگیری است.»

مدیر این شرکت خدمات مسافرتی از مراجع قضایی و پلیس خواست برای دفاع از حیثیت صنف آسیب‌دیده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بررسی دقیق و موشکافانه‌ای روی موضوع داشته باشند.

کد خبر 571611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha