چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

هشت کودک در روستای ینگیجه شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی به شکلی مشکوک مسموم شدند.

مسمومیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد عباسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان روز چهارشنبه ۱۹ آذر گفت: در چند روز گذشته تعدادی از کودکان روستای ینگیجه از توابع بخش مرکزی این شهرستان با علایم عفونت، تب شدید و اسهال و استفراغ در بخش کودکان بیمارستان بوکان بستری شدند و منشا مسموم شدن این کودکان همچنان نامعلوم است.

وی افزود: از مجموع کودکان ارجاع شده به بیمارستان ۶ نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا و ۲ نفر دیگر در بخش کودکان بیمارستان شهید قلی‌پور بستری هستند و تمامی اقدامات پزشکی لازم برای این کودکان انجام شده و هم اکنون حال عمومی آنها خوب است و در چند روز آینده ترخیص خواهند شد. طی سه روز گذشته با بستری شدن این ۲ کودک از روستای ینگیجه با علایم گوارش مشابه، بررسی این موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم در زمینه شناسایی منشا آلودگی آغاز شد.

عباسی ادامه داد: از آنجا که تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتر از ۲ نفر بود و یک طغیان را نشان می‌داد، احتمال وجود یک آلودگی با منبع مشترک آب یا غذا در این روستا پیش‌بینی شده است. نتیجه آزمایش آب روستا اعلام شده و هیچ مشکلی در آب شرب وجود ندارد. کارشناسان مرکز بهداشت با اعلام طغیان به بررسی در این زمینه و شناسایی منشا پرداخته اند و نمونه برداری های لازم از آب آشامیدنی مناطق مختلف روستا و همچنین کودکان مبتلا انجام شده و نتایج نهایی بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

روستای ینگیجه با چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۲ کیلومتری شهر بوکان قرار داشته و یکی از روستاهای مهاجرپذیر این شهرستان به‌شمار می‌رود. شهرستان بوکان با ۲۵۸ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی واقع شده است.

کد خبر 571605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha