رئیس‌جمهور با اشاره به دستوری که به وزارت بهداشت برای خرید واکسن کرونا داده‌، گفت: فعلاً باید واکسن را تهیه کنیم و به افراد پرریسک تزریق کنیم.

روحانی

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس‌جمهور در ادامه گفت: البته هر واکسنی که می‌خواهیم بخریم باید صد لعن و نفرین به ترامپ بفرستیم. آنقدر مشکل درست کرده‌اند که کاری که با یک تلفن حل می‌شود هفته‌ها و ماه‌ها باید درگیر آن شویم.

رییس جمهوری درباره تامین  واکسن کرونا گفت: در شرایطی هستیم که برخی کشورها واکسن ساختند؛ - نمی‌خواهم بگویم سازمان بهداشت جهانی واکسن ساخته شده را تایید کرده یا نه و نمی‌خواهم بگوییم واکسن ۱۰۰درصد ایده آل است یا نه؛ چون ممکن است اثر واکسنی ۷۰ یا ۸۰ درصد باشد- . با وزیر بهداشت درباره واکسن تولید شده در یک کشور بحث می‌کردیم و روز گذشته هم در جلسه ستاد کرونا از او پرسیدم و وزیر بهداشت آن را قابل قبول دانست و همین دیشب دستور دادم از آن کشور واکسن خریداری شود تا واکسیناسیون را به زودی از افراد پرریسک شروع کنیم. 

وی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان هم که در حال تلاش برای ساخت واکسن هستند را یاری می‌کنیم، یادآورشد: مرجع ما وزارت بهداشت و درمان است هر وقت واکسن تولید شده داخلی مورد تایید این وزارت‌خانه بود از آن استفاده می‌کنیم. جاهای دیگر هم سفارش دادیم.

روحانی با بیان اینکه بانک مرکزی برای وارد کردن واکسن کرونا فعال است،گفت: مردم ما بدانند هر اقدامی می‌خواهیم انجام دهیم و دارو، واکسن و تجهیزات وارد کشور کنیم، باید همان‌جا صد لعن و نفرین بر ترامپ بفرستیم. چون به‌قدری مشکلات درست کردند و ما را اذیت می‌کنند که کار ساده ای که با یک تلفن، ارسال پیام و سوئیفت می‌توانست حل و فصل شود، امروز همه کشور هفته‌ها و گاهی ماه‌ها باید درگیر شود تا پولی را از جایی به جای دیگر منتقل کنیم و دارو بخریم.

رییس دولت دوازدهم تصریح کرد: این جماعتی که در کاخ سفید بودند و روزهای پایانی عمر نحس خود را می‌گذرانند تا این حد خبیث بودند که به بهداشت مردم، پیرمردها و معلولان و به مساله کرونا هم رحم نکردند و فاسدترین و سبعانه‌ترین رفتارها را نسبت به مردم کشورهای منطقه و ملت بزرگ ایران انجام  دادند.  

مشروح اظهارات مهم رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت را از لینک زیر بخوانید:

کد خبر 571551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha