شکارچیان متخلفی که یک محیط‌بان را در پارک ملی بمو در استان فارس به قتل تهدید کرده بودند، شناسایی و به مقام‌های قضایی معرفی شدند.

محيطبان

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس پارک ملی بمو با اشاره به انتشار فیلمی از این تهدید در فضای مجازی اظهار کرد: غروب روز دوشنبه ۱۷ آذر، یکی از محیط بانان پارک ملی بمو  در حال گشت زنی و کنترل منطقه، متوجه ورود غیرقانونی افراد شکارچی شده بود که در حال رصد و شناسایی محل حیوانات به منظور شکار شبانه بودند.  

علی آرندی افزود: زمانی‌که این مامور به منظور جلوگیری از شکار به شکارچیان تذکر داد، از سوی شکارچیان تهدید به قتل شد و مورد حمله یکی از آنان که دارای سابقه شکار نیز است، قرار گرفت.  

وی گفت: با دستور مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در همان ساعات اولیه اقدامات لازم به منظور شناسایی افراد مذکور انجام و نامبردگان به سرعت شناسایی شدند و پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی دستور احضار افراد متخلف صادر شد.  

آرندی بیان کرد: همچنین فرمانده یگان حفاظت و رئیس حراست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز مامور پیگیری جدی این پرونده شده‌اند و به زودی حکم جلب این متهمان صادر خواهد شد.

 پارک ملی بمو ذخیره گاه ارزشمند گیاهان و زیستمندان حیات وحش در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

کد خبر 571401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha