نوزدهمین جشنواره فیلم داکا در کشور بنگلادش امسال میزبان تعداد قابل توجهی از فیلم‌های کوتاه، بلند و مستند ایرانی خواهد بود.

جشنواره داکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جشنواره بین‌المللی فیلم داکا یکی‌ از جشنواره‌های جنوب آسیاست که از سال ۱۹۹۲ میلادی با همکاری انجمن فیلم رنگین کمان و با شعار «فیلم بهتر، مخاطب بهتر و جامعه بهتر» فعالیت خود را آغاز کرده است.

نوزدهمین دوره این جشنواره با نمایش ۲۲۶ فیلم از کارگردانان ۶۰ کشور جهان در بخش‌های مختلفی همچون مسابقه آسیا، سینمای جهان، مرور آثار، بزرگداشت، پانورامای بنگلادش، فیلمسازان زن، فیلم‌های کودکان، سینمای معناگرا و آثار کوتاه و مستقل برگزار خواهد شد.

فیلم سینمایی «گورکن» (کاظم ملایی)، «دوزیست» (برزو نیک‌نژاد)، «گربه سیاه» (کریم امینی)، «سینما شهر قصه» (کیوان علی‌محمدی) و مستند «کیارستمی و عصای گمشده» (محمودرضا ثانی) نماینده سینمای ایران در بخش «سینمای جهان» این رویداد سینمایی خواهند بود و «جنایت بی‌دقت» (شهرام مکری)، «ناگهان درخت» (صفی یزدانیان) و «کشتارگاه» (عباس امینی) در بخش «مسابقه آسیا» و فیلم‌های «من اینجا هستم» (عباس امینی)، «دیاپازون» (حامد تهرانی)، مستند «سایه‌های بی‌خورشید» (مهرداد اسکویی) و  فیلم کوتاه «ارسو» (عبدالله کاظمی) نیز در بخش «سینمای معناگرا» به روی پرده خواهند رفت.  

مستند «روزهای‌سیاه» به کارگردانی «نیلوفر زمان» در بخش رقابتی «فیلمسازان زن» جشنواره داکا حضور خواهد داشت و سه فیلم‌ کوتاه داستانی «رویابین» ساخته «مهران همت‌زاده»، «داستانِ‌ابراهیم» به کارگردانی «هومن فاخته» به بخش «فیلم‌های کوتاه و مستقل» بخش فیلم‌های معنوی این رویداد سینمایی راه یافته اند.  

همچنین در بخش سینمای کودکان فیلم‌های «دختر آبی» (کیوان مجیدی)، «قطار آن شب» (حمیدرضا قطبی)، «فرزند زمین» )مژگان بیات) و «اقیانوس پشت پنجره» (بابک نبی‌زاده) و در بخش «فیلمسازان زن» «بندربند» (منیژه حکمت) و در بخش «بزرگداشت یک فیلمساز» نیز پنج فیلم از پوران درخشنده به نمایش گذاشته خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» قرار است امسال به مرور و بررسی آثار پوران درخشنده بپردازد که با نمایش فیلم های «پرنده کوچک خوشبختی»، «بچه های ابدی»، «رویاهای خیس»، «هیس دخترها فریاد نمی زنند» و «زیر سقف دودی» از این کارگردان ایرانی همراه خواهد بود.  

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا با نمایش ۳۵ فیلم سینمایی و کوتاه از ایران، از ۲۷ دی تا ۵ بهمن ماه سال جاری (۱۶ تا ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۱) به صورت ترکیبی (فیزیکی و آنلاین) در شهر داکا پایتخت کشور بنگلادش برگزار خواهد شد.

کد خبر 571277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha