نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانسی که از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه‌ در آنکارا برگزار شد، ادعا کرد که احتمال میانجیگری این کشور بین ایران و غرب برای پایان دادن به مناقشه‌ هسته‌ای کنونی وجود دارد.

رجب طیب اردوغان در سخنانی که فارس از آن خبر داد، با اشاره به میانجیگری حال حاضر ترکیه بین سوریه و رژیم صهیونیستی و با بیان اینکه آنکارا در برنامه‌ریزی منطقه‌ای سهیم است، گفت: شاید ترکیه نقش مشابهی را در تنش بین ایران و غرب بر عهده گیرد.

پایگاه اینترنتی شبکه خبر نیز به نقل از نخست‌وزیر ترکیه گزارش داد: موضوع هسته‌ای ایران باید از راه‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.

اما در چنین شرایطی، نیویورک‌تایمز با اشاره به نامه منوچهر متکی، وزیر امور خارجه که در پاسخ به نامه وزرای امور خارجه 1+5 به خاویر سولانا و وزرای مذکور تحویل داده شد، نوشت: در نامه متکی تأکید شده که زمان مذاکره از موضع متکبرانه نابرابری به پایان رسیده است. 

جالب آنکه تقریبا تمامی منابع خبری غربی، نامه‌ای را که روز جمعه سفیر ایران در بروکسل به سولانا تحویل داد، پاسخ بسته مشوق‌های پیشنهادی 1+5 دانسته‌اند و این در حالی است که سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی تأکید کرده بود که این نامه پاسخ به بیانیه‌ای است که از طرف وزرای امور خارجه 1+5  در کنار بسته پیشنهادی به ایران تحویل داده شده است.

کد خبر 57111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز