سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراوه‌تپه از دستگیری عاملان شکار یک راس قوچ در این شهرستان و معرفی دو متهم این پرونده به مراجع قضایی خبر داد.

دستگیری شکارچیان قوچ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، صادق خسروی سه‌شنبه ۱۸ آذر اظهار کرد: از سکونتگاه این متهمان مقادیری لاشه قوچ و لاشه یک قطعه کبک به‌همراه دوربین چشمی شکاری کشف و ضبط شد.

گوسفند وحشی (قوچ و میش) به دو گروه زیرگونه‌ای تقسیم می‌شود که گروه شرقی آن گوسفند وحشی اوریال (در زبان لاتین به معنی شرقی) و گروه غربی گوسفند وحشی ارمنی نامیده می‌شود که گوسفندهای وحشی البرز مرکزی تلفیقی از قوچ و میش‌های ارمنی و اوریال هستند که جنس نر این گوسفندها قوچ و جنس ماده آن میش نامیده می‌شود. 

مدیر کل حفاظت از محیط‌زیست گلستان نیز تصریح کرد: طبق برآوردها دست‌کم ۵۰ هزار اسلحه اعم از دارای مجوز و غیرمجاز در اختیار شکارچیان استان است و این تهدید جدی برای حیات وحش منطقه برخی گونه‌های جانوری را در معرض انقراض قرار داده است. جمع‌بندی آمارهای رسمی و غیررسمی حاکی‌است که ۳۰ هزار اسلحه دارای پروانه شکار و حدود ۲۰ هزار اسلحه غیرمجاز در گلستان وجود دارد و نظارت بر این حجم از سلاح از توان محیط‌بانان استان خارج است. 

محمدرضا کنعانی افزود: بر اساس برآوردها هر ۵۰ تا ۶۰ هکتار طبیعت گلستان با یک اسلحه مجاز تهدید می‌شود که اگر سلاح‌های غیرمجاز را به آن اضافه کنیم میزان آسیب‌پذیری بالای محیط زیست استان خود را بیشتر نمایان می‌کند به‌ویژه آنکه مسئولیت نگهداری از هر ۱۸ هزار هکتار عرصه طبیعی منطقه فقط بر عهده یک محیط‌بان است. اداره محیط‌زیست گلستان در حالی از کمبود نیرو رنج می‌برد که تقریبا دو سوم پست‌های سازمانی محیط‌بانی استان خالی است.

کد خبر 571078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha