شرکت رجا اعلام کرد شرکت راه‌آهن به عنوان نماینده دولت موظف به وصول بدهکاری بیش از هزار میلیارد تومانی دولت به رجاست.

قطار

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت راه‌آهن مسئول پیگیری وصول مطالبات رجاست و بر اساس مستندات و اسناد مالی موجود، این شرکت به عنوان نهاد حاکمیتی صنعت ریلی و نماینده دولت مسئول پیگیری و پرداخت مطالبات بالغ بر هزار میلیارد تومانی شرکت رجا از دولت است.

محمد رجبی، مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان این مطلب افزود: در حالی که دولت و راه‌آهن به عنوان نهاد حاکمیتی دولتی در صنعت ریلی کشور باید پیگیر مطالبات رجا از دولت برای ارائه خدمات تکلیفی باشد و طلب بالغ بر ۱۰۰۰ میلیاردی این شرکت را پرداخت کند، صحبت از بدهی ۴۰۲ میلیاردی رجا به راه‌آهن آن هم در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

رجبی افزود: مطالبه راه‌آهن از رجا صحیح ولی حدود ۳ برابر این مبلغ به عنوان مطالبه رجا از راه‌آهن به عنوان بخش دولتی در صنعت ریلی است و کسی پاسخگوی آن نیست. فقط در پرداخت نشدن کمک زیان برای قطارهای محلی و حومه‌ای به عنوان یکی از وظایف تکلیفی رجا از طرف دولت، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان طلب از راه‌آهن (به نمایندگی از دولت) وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمک زیان سیر قطارهای حومه‌ای و تکلیفی، یارانه قطارهای خودکشش ترن‌ست، استفاده کارکنان راه‌آهن و خانواده آنها از قطارهای رجا، ارائه تخفیف به خانواده معزز شهدا و جانبازان عزیز، هزینه سنگین خسارات به ناوگان ناشی از سوانح در اثر مسائل و مشکلات زیربنایی و زیرساخت خطوط ریلی، علائم و ارتباطات و… همگی مطالباتی است که دولت و نماینده آن یعنی راه‌آهن باید بپردازد و از سال ۸۸ بعد از واگذاری در حساب طرفین مانده و پرداخت نشده است.

مدیر عامل رجا با اشاره به برخی ادعاهای واهی درباره مالکیت ترن‌ست‌ها اظهار داشت: این موضوع نیاز به هیچ توضیح اضافه ندارد که سازمان خصوصی‌سازی به نیابت از دولت محترم نسبت به قیمت‌گذاری و واگذاری کلیه دارایی‌های تحت بهره‌برداری رجا در زمان انعقاد قرارداد در قالب رد دیون با تصویب دولت اقدام کرده است.

رجبی تأکید کرد: شرکت رجا متقاضی شفاف شدن حساب‌های دو طرف و پرداخت فوری مطالبات سنگین این شرکت از دولت و راه‌آهن به عنوان نماینده دولت در شرایط سخت اقتصادی دوران کروناست که حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را هم ندارد.

کد خبر 570640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha