یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان از برنامه‌ریزی و برگزاری نشست‌های چندجانبه با دستگاه‌های مرتبط برای بازسازی حمام قاضی گرگان، از آثار تاریخی دوران صفوی خبر داد.

حمام قاضی گرگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد تجری، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان جلسه مشترک اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: گردشگری مذهبی فصل مشترک بین اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه است.

او افزود: امامزاده یحیی بن ‌زید(ع) بنایی مذهبی و گردشگری است که انتظار داریم با همکاری اداره کل اوقاف و هیئت امنای این امامزاده کارهای مناسبی را اجرایی کنیم. حمام قاضی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) بنایی تاریخی و مهم است که در آینده برای مرمت و احیای آن تصمیم‌گیری می‌شود. اداره کل میراث فرهنگی آماده واگذاری برخی بناها به بخش خصوصی همراه با تسهیلات ارزان‌قیمت با هدف تبدیل شدن به مرکز عرضه صنایع دستی و کاربری‌های مشابه است.

حمام قاضی متعلق به عصر صفویه است و در بازار نعلبندان گرگان قرار دارد. حمام قاضی ساختمانی مخروبه و بدون کاربری است که بخش‌هایی از آن برای انباری استفاده می‌شود. ۳ در ورودی پشت بساط مغازه‌داران اطراف مخفی مانده و توجهی به آن نمی‌شود. این بنا در زمینی به مساحت حدود ۵۱۰ متر مربع ساخته شده و فضاهای مختلف حمام از قبیل خشک‌خانه، گرم‌خانه، حوض‌خانه و آتش‌خانه (تون) است. این حمام طاق‌های متعدد همراه قوس‌های جناحی و پوشش گنبدی دارد.

کد خبر 570574
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha