فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز به جز نیمه جنوبی سیستان ‌و بلوچستان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور با بارندگی مواجه هستیم و بارش برای شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات رشته کوه البرز به شکل برف یا برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، وی ضمن اشاره به اینکه در جنوب کشور بارش باران همراه با رعد ‌و برق و وزش باد را داریم، ادامه داد: در برخی نقاط فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش‌ها امروز برای استان‌های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب ایلام، یزد، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکزی، قم وگیلان پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد، متذکر شد: همچنین با وارد شدن خسارت به محصولات و زمین‌های کشاورزی، با کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در جاده‌های کوهستانی به دلیل بارش باران و برف رو به رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه از صبح دوشنبه به تدریج بارش‌ها در نیمه غربی کشور تضعیف می‌شوند، اظهار کرد: عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه بارشی هم از کشور خارج می‌شود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سه‌شنبه در جنوب سیستان ‌و بلوچستان و شرق هرمزگان انتظار بارش‌های پراکنده باران را داریم، عنوان کرد: دریای خزر و خلیج فارس از امروز تا اواخر وقت دوشنبه مواج و متلاطم است.

گودرزی در خصوص آخرین وضعیت آب ‌و هوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز ابری و مه آلود است و برای آن بارش باران و گاهی وزش پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه دمای پایتخت امروز ۸ درجه سانتی‌گراد است، طی چند روز دمای هوای این شهر کاهش می‌یابد.

کد خبر 570537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha