رئیس اداره محیط زیست کیش صبح امروز (۱۵ آذرماه) در خصوص لاشه نهنگی که هفته گذشته در ساحل کیش دیده شد، گفت: کالبدشکافی و نمونه‌برداری‌ها از لاشه نهنگ انجام شده که قرار است به آزمایشگاه ارسال شود.

نهنگ مرده - كيش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مریم محمدی گفت: باید نتایج تحقیقات آماده شود و کارشناسان حاضر در محل به یک اجماعی درباره دلیل مرگ حیوان برسند و بعد اعلام کنیم.

محمدی افزود: براساس این گزارش، دومین نهنگ به گل نشسته در سواحل کیش نیز از گونه براید بوده و طول آن ١٣ متر و ٣٠ سانتی‌متر است. این نهنگ از جنس نر بوده، حدود ٥ تن وزن داشته و بالغ است. طول یک باله آن ۱ متر و ۳۰ سانت و فاصله دو باله دم آن ۲ متر و ۷۵ سانتی‌متر اندازه‌گیری شد.

در پی پدیدار شدن دو نهنگ مرده در سواحل کیش در هفته‌های اخیر، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ارسال نامه‌ای به سازمان محیط زیست کشور، خواستار اعزام گروهی از کارشناسان این سازمان جهت تعیین علل بروز این پدیده کم‌سابقه در منطقه و رفع نگرانی ساکنان، گردشگران و فعالان اقتصادی شد. 

به گفته کارشناسان، برخورد با کشتی‌ها، ریزش مواد نفتی، آلودگی صوتی در اقیانوس‌ها، اکتشاف، تولید و استخراج انرژی از مهم‌ترین علل مرگ این نهنگ‌ها در اقیانوس‌هاست.

بیشتر بخوانید؛


 

کد خبر 570377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha