مرکز نوآوری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف تعامل، همفکری و هم‌افزایی در چارچوب کاربردی‌سازی پژوهش‌ها در حوزه‌های مربوط به میراث فرهنگی در استان قزوین ایجاد می‌شود.

علی دلزنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین گفت: طی تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تفاهم‌نامه‌ای که ما با میراث فرهنگی قزوین منعقد کردیم، مرکز نوآوری به صورت مشترک میان میراث فرهنگی قزوین و پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد خواهد شد.

علی دلزنده تصریح کرد: مراحل ابتدایی این کار اتفاق افتاده است و طی دو ماه آینده این مرکز فعالیت رسمی خود را در راستای اجرایی کردن نقشه علمی کشور، تعاملات میان‌بخشی و تخصصی و استفاده از ظرفیت‌های موجود به خصوص در حوزه فناوری آغاز خواهد کرد.

وی اظهار کرد: این مرکز با هدف تعامل همفکری، هم‌افزایی در چارچوب کاربردی سازی پژوهش‌ها در حوزه‌های مربوط به میراث فرهنگی ایجاد می‌شود و تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های خلاقانه و نوآورانه در مسیر اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی استفاده کنیم.

دلزنده خاطرنشان کرد: این مرکز در حوزه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، سمینارها و رویدادهای استارتاپی میراث فرهنگی فعالیت می‌کند، همچنین مرکز در راستای حمایت از مباحث کارآفرینی و تسهیل کسب و کارهای فناورانه در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیز فعالیت خواهد کرد.

دلزنده بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی تلاش می‌کنیم در هفته پژوهش اولین رویداد را به صورت استارتاپی و در فضای مجازی به صورت وبینار برگزار کنیم، با برگزاری اولین رویداد به صورت رسمی مرکز نوآوری افتتاح می‌شود، این مرکز اولین مرکز نوآوری در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با همکاری پژوهشکده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.

وی اظهارکرد: افرادی که در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی فعال هستند می‌توانند ایده‌های خود را از درگاه ارتباطی جهاد دانشگاهی به ما برسانند، مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین این آمادگی را دارد تا نظرات و ایده‌ها را دریافت کند.

کد خبر 570287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha