مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی البرز با اشاره به ریزش یک پل تاریخی در کرج گفت: بی‌تردید عملیات عمرانی که سال‌های ۹۵ و ۹۶ اطراف این پل انجام شد در وقوع این اتفاق موثر بوده است.

پل دختر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون محمدی با اشاره به ریزش بخشی از سقف پل تاریخی خاتون اظهار کرد: این اتفاق عصر دیروز اتفاق افتاد و علت دقیق آن در دست بررسی است. استحکام این پل در حدود ۴۰۰ سال گذشته به دلیل سیل و زلزله کم شده و علاوه بر آن، در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ پل خاتون محل تردد خودرو بوده که این امر هم در کاهش استحکام این اثر تاریخی تاثیر داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی البرز گفت: علاوه بر این موارد، با توجه به اینکه پل شکل طاقی دارد و رفت و آمد روی آنها بیشتر بوده، به لحاظ ایستایی نسبت به دیگر بناهای تاریخی آسیب‌پذیرتر است. صبح امروز گروهی از کارشناسان وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی البرز کار بررسی وضعیت پیش‌آمده برای پل و میزان خسارت آن را آغاز کردند. با برآورد خسارت، اعتبار لازم برای آن تعیین و بازسازی فوری پل در دستور کار قرار می‌گیرد.

پل تاریخی خاتون بین پل حافظ و میدان کرج روی رودخانه کرج در استان البرز بنا شده است. این پل ۶۱ متری متعلق به دوره صفوی است ولی پی آن در دوره سلجوقی بنا شده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 570251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha