معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه حوزه‌های آبریز استان با کمک اداره‌ کل منابع طبیعی شمال و جنوب شناسایی شد، گفت: برای حفظ شهر کرمان از سیل در سمت شرق ۱۳ بند سنگی‌سیمانی ساخته شده است.

سد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: شهر کرمان از سمت غرب نیز مورد تهدید سیل قرار دارد که تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است.  

وی با اشاره به اینکه با انعقاد تفاهمنامه با ارتش کار لایروبی رودخانه‌ها در کرمان در حال انجام است، اظهار کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم برای لایه روبی رودخانه‌ها و احداث سیل بند در جنوب این استان منعقد شده است.  

 معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به افزایش ایستگاه‌های لرزه نگاری در استان کرمان تصریح کرد: براساس انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه تهران سه ایستگاه جدید خریداری و اکنون ۱۱ ایستگاه در این استان وجود داد.  

وی اظهار کرد: بر اساس قانون جدید مدیریت بحران، فرمانداران نقطه شروع کار هستند و باید در مواقع بحران ستاد شهرستان را تشکیل داده و کار را دنبال کنند و این درست نیست با کوچک ترین  آب گرفتگی معابر از خارج از شهرستان کمک بگیرند.  

آیت اللهی موسوی با اشاره به تجهیز دهیاری‌های استان کرمان به ۱۰۰ دستگاه دمنده پرقدرت به منظور مهار آتش سوزی‌ها خاطرنشان کرد: در همه فرمانداری‌ها ژنراتور اضطراری داریم.

کرمان در حالت آماده‌باش است

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز با بیان اینکه سامانه بارشی قدرتمندی از نواحی شمالی و غربی این استان فعال می‌شود و بسیاری از مناطق را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، گفت: از چهار روز قبل ‌هشدارهای مکرر را به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران داده‌ایم.

مجید سعیدی افزود: در نشست امروز ۱۵ آذر قرار شد دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداری‌های کرمان در آمادگی صدرصدی قرار بگیرند و امیدواریم با پیش بینی‌های انجام شده بتوانیم سیلاب‌ها را مدیریت کنیم.

وی از شهروندان، روستاییان و عشایر درخواست کرد به هشدارهای هواشناسی توجه و از تردد در مناطق کوهستانی و سردسیر خودداری کنند.      

کد خبر 570237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha