گواهی فوت نوزاد آبدانانی با اشک‌های پدر و مادر جوان در بیمارستان مرکز استان ایلام صادر و به سردخانه منتقل می‌شود اما انگار قرار است اتفاقات دیگری بیفتد.

اشتباه پزشکی - نوزاد - ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پس از انتقال از سردخانه ایلام به محل دفن در آبدانان با فاصله حدود ۱۷۵ کیلومتر، مرتضی بیگی غسال جوان و با شهامت آبدانانی متوجه ضربان ضعیف نوزاد مرده می‌شود و شروع به عملیات احیا و  منجر به زنده شدن این نوزاد می شود.

دکتر یاسین یعقوبیان متخصص بیماریهای کودکان و فوق تخصص بیماریهای قلبی در واکنش به شایعه وقوع خطای پزشکی گفت: در مورد شیرخوار آدین ایمانی به استحضار میرساند که شیرخوار ۴۵ روزه به دلیل تشنج در تاریخ ۹۹/۹/۹ ساعت ۴ بعدازظهر بعد از هماهنگی از مرکز آبدانان در بیمارستان امام (ره) بستری شده است.

وی اضافه کرد: نامبرده سابقه بستری به مدت ۱۶ روز در بیمارستان آیت‌الله طالقانی ایلام به دلیل هیپوکسی مغزی داشته که در این مدت و بعد از آن به دلیل مشکلات مغزی توانایی تغذیه از راه دهان را نداشته و توسط لوله معده تغذیه شده است.

این پزشک متخصص افزود: بیمار ابتدا در بخش اطفال بستری و بدلیل اختلال تنفس به بخش مراقبت های ویژه کودکان منتقل و تحت مداوا قرار می گیرد و در مدت بستری افت فشارخون و کاهش سطح هوشیاری شدید داشته و در نهایت با کاهش ضربان قلب و قطع تنفس تحت عملیات احیاء قلبی تنفسی قرار گرفته و بعد از عدم موفقیت، قطع عملیات احیاء صورت گرفته است. پس از آن نیز متوفی به سردخانه بیمارستان منتقل و سپس با رضایت والدین جهت دفن، اجازه انتقال توسط بیمارستان صادر شده که مجدداً در بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان ادعا شده که ضربان قلب برگشت نموده و علائم حیاتی ظاهر گردیده است. با توجه به اینکه این رخداد نادر بوده، اما هر چندگاه ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد و گزارش‌های متعددی در این ارتباط قابل استناد است.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

دکتر یاسین یعقوبیان افزود: قطعاً کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز همانند مردم شریف استان آرزوی شفای کامل این نوزاد را از خداوند بزرگ آرزومند است.

کمیسیون تخصصی بررسی و ارزیابی این مسئله فردا ۱۵ آذر ماه با حضور تمام اساتید گروه اطفال استان در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار می شود و نتیجه قطعی آن منتشر خواهد شد. 

کد خبر 570081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha