وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز اعلام کرد یک فرد و یک نهاد را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «گروه شهید میثمی» و مدیر آن را تحریم‌ کرده است. واشنگتن گفته «گروه شهید میثمی» از زیرمجموعه‌های «سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح» (SPND) است که سال ۲۰۱۴ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. 

در این بیانیه تصریح شده، با اعمال این تحریم‌ها تمامی دارایی‌های تحت تملک آنها که در ایالات متحده قرار دارند بایستی مسدود شده و به دفتر کنترل دارایی‌های خزانه‌داری آمریکا گزارش شوند. 

این اقدام در شرایطی صورت گرفته که «محسن فخری‌زاده»، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی ایشان به شهادت رسید.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در پی حادثه تروریستی ایران که در آبسرد دماوند به وقوع پیوست، در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» گفته که قصد دارد در راستای اجرای سیاست موسوم به «فشار حداکثری» تحریم‌هایی را علیه نهادهای ایرانی اعمال کند. 

 وزارت خزانه‌داری آمریکا در همین راستا روز ۲۰ آبان‌ماه هم  اتباع ایران و تایوان و چندین شرکت مستقر در ایران، سنگاپور، چین و هنگ‌کنگ را به بهانه ارتباط با بخش پتروشیمی ایران در فهرست تحریم قرار داده بود. 

کد خبر 569956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha