رویداد «جذب سرمایه حوزه رسانه» امروز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه توسط مرکز نوآوری موسسه همشهری با همکاری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به صورت ویئوکنفرانس برگزار شد.

رویداد «جذب سرمایه حوزه رسانه»

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، صاحبان ایده‌های استارتاپی در حوزه‌های محتوا، دیجیتال مارکتینگ، پردازش متن کاوی و ... به ارائه ایده‌های نوآورانه خود در رویداد «جذب سرمایه حوزه رسانه» پرداختند تا گامی برای شناسایی استارتاپ واجد شرایط برای جذب سرمایه و ورود به مرکز نوآوری رسانه همشهری باشد. همچنین این رویداد به صورت آنلاین میزبان سرمایه‌گذاران نیز بود.

دکتر سلطانی عضو هیئت مدیره موسسه همشهری در ابتدای این رویداد با اشاره به برگزاری اولین رویداد جذب سرمایه (Demo-Day) حوزه رسانه در آستانه بیست و هشتمین سالگرد تاسیس روزنامه همشهری گفت: روزنامه همشهری در طول دوران فعالیت خود منشأ تحولات و رویدادهای بزرگ و مثبتی در کشور بخصوص در فضای رسانه‌ای و اقتصادی کشور بوده و در طول این ۲۸ سال توانسته است کسب‌وکار و رویدادهای مهمی را در عرصه اقتصادی به ثمر برساند. اکنون با توجه به تحولاتی که در فضای ارتباطی پدید آمده و عصر روزنامه‌های مکتوب به پایان رسیده است، ناچار به یک پارادایم شیفت به فضای ارتباطی جدید هستیم و گام‌هایی هر چند دیر اما بزرگ در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: موسسه همشهری با پشتوانه جایگاه خوبی که در بین مردم دارد، اعتماد و سرمایه اجتماعی خوبی کسب کرده است و با حمایت و پشتیبانی صاحبان ایده و نخبگان دانشگاهی، در زمینه پارادایم شیفت و ورود به عرصه رسانه‌های دیجیتال وارد شده است. مرکز نوآوری موسسه همشهری ساختاری است که قصد داریم در قالب آن و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این حرکت را نهادینه کنیم.

سلطانی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت مدیره و همه همکاران در موسسه همشهری امید دارند که با توجه به همکاری و هماهنگی که در موسسه ایجاد شده است، بتوانیم مرکز نوآوری را به یک مرکز ملی نه تنها برای همشهری بلکه برای نظام رسانه‌ای کشور قرار دهیم و همان طور که همشهری همواره منشأ تحول برای نظام رسانه‌ای کشور بوده است، این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

عضو هیئت مدیره موسسه همشهری همچنین از پیگیری ورود همشهری به فرابورس خبر داد و افزود: مرکز نوآوری موسسه همشهری می‌تواند با بالا بردن ارزش برند همشهری، راه را برای ورود به بورس و فرابورس هموارتر کند.

در ادامه این رویداد نیز علی کدخدازاده دیگر عضو هیئت مدیره موسسه همشهری، فعال‌سازی مرکز نوآوری همشهری را از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های هیئت مدیره این موسسه خواند و در برشمردن حوزه‌های موضوعی برای استارتاپ‌هایی که می‌توانند در مرکز نوآوری وارد شوند، به حوزه‌های محتوا، لجستیک، هوش مصنوعی، بلاک چین، پردازش متن کاوی، دیجیتال مارکتینگ و دسته‌بندی اطلاعات اشاره کرد.

پرویز کرمی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با این رویداد آنلاین ارتباط گرفت و با قدردانی از اراده موسسه همشهری و همکاری دانشگاه تهران برای راه‌اندازی مرکز نوآوری در حوزه رسانه، گفت: جای شتابدهنده‌هایی که در حوزه فناوری‌های رسانه‌ای فعالیت کنند خالی بود و همیشه یکی از آرزوهای من به عنوان یک روزنامه‌نگار و فعال رسانه، ایجاد یک مرکز نوآوری در حوزه رسانه بوده است.

دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز به عنوان دیگر سخنران این رویداد که اولین همایش جذب سرمایه در حوزه رسانه بود، اظهار کرد: همه کشورها در عصر تکنولوژی برای برنامه‌های ۵ و ۱۰ ساله خود واژه‌هایی را انتخاب و برای اجرای آنها یک سری پروتکل‌های اجرایی را مدنظر قرار دادند. ما در ایران، مفهوم شهر دانش را تعریف کردیم که بحث هوشمندسازی و تمام تکنولوژی‌ها را شامل خواهد شد و دانشگاه تهران به طور جدی در حال پیگیری آن است.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری همشهری اولین مرکز نوآوری است که در شهر دانش دانشگاه تهران شروع به کار می‌کند، افزود: برای اینکه موسسه همشهری به ایده‌ها و اهداف استراتژیک خود برسد، لازم است دو حوزه فناوری رسانه و فناوری تبلیغات را منظور کنیم و ترکیب بین رسانه و فضای دیجیتال و آنلاین را کنار هم بگذاریم. همشهری در همه این حوزه‌ها سهم دارد و به عنوان یکی از بهترین‌های کشور توانسته است همواره پلتفرم خوبی باشد. در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای این موسسه، کارهایی که به صورت سنتی انجام می‌شده است، حالا باید زیر چتر فناوری رسانه و دیجیتال و آنلاین شدن آنها پیش برود.

زارعی افزود: در این عرصه غول‌های بزرگی مانند اپل، آمازون، گوگل، فیس بوک و ... هستند که کارهای جالبی هم انجام می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی هم پشت خود دارند. در این شرایط، خیلی سخت است که با هدف گرفتن بخشی از بازار آنها، برویم و یک پلتفرم جدیدی ایجاد کنیم. نظر ما این است که فرصت‌های همشهری در آنجایی است که آن غول‌ها خیلی نمی‌پردازند. رقابت با آنها خیلی ساده نیست، جز این که یک درزی باز شود که بتوانیم بخشی از پلتفرم آنها را بگیریم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه همشهری در راه جدید خود، شکل‌های سنتی را به شکل‌های جدیدتر تبدیل کند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فضاهایی که همشهری خیلی خوب می‌تواند در آن کار کند و حرف اول را می‌زند، ایجاد کردن محتوای شخصی است. 

زارعی در پایان گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ترندهای آینده تبلیغات را شناسایی کرده‌ایم. همشهری می‌تواند با استفاده از ساختارها و ابزار لازم در حوزه تبلیغات دیجیتال کار کند و در زمینه آن برنامه‌ریزی استارتاپی داشته باشد.

بخش‌هایی از این مراسم را در ویدئوی زیر ببینید:

کد خبر 569641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha