وقتی انفجار اتفاق افتاد، صدایش را همه شهر شنیدند. هیچ‌کس به‌درستی نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است، اما زمانی که گروه‌های امداد و نجات به محل حادثه که خانه‌ای دو طبقه بود رسیدند، با تلی از خاک روبه‌رو شدند و بعد از ساعت‌ها تلاش توانستند ۹ نفر را نجات دهند و ۲ جسد از زیر آوار بیرون بکشند.

حوادث - خرم آباد

به گزارش همشهری آنلاین، عقربه‌های ساعت ۹:۱۵ صبح را نشان می‌داد که انفجاری مهیب بخشی از شهر خرم‌آباد را لرزاند. قدرت انفجار به حدی بود که صدای آن در اغلب مناطق شنیده شد و ترس و وحشت را به دل ساکنان شهر انداخت.

شواهد اولیه نشان می‌داد محل حادثه کوی آبشار است. دقایقی بعد گروه‌های امداد و نجات شامل هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی راهی محل حادثه شدند. آنجا خانه‌ای دوطبقه و تقریبا نوساز بود که حالا جز تیرآهن‌های درهم پیچیده و آوار چیزی از آن باقی نمانده بود. همچنین تا شعاع ۵۰متری تکه‌های سنگ و شیشه و آهن پرتاب شده و به ساختمان‌های مجاور آسیب زیادی رسیده بود.

در این شرایط عملیات نجات آغاز شد. در همان دقایق اولیه ۹ نفر از همسایه‌ها که آسیب دیده بودند، به مراکز درمانی منتقل شدند اما شواهد نشان می‌داد زن و مردی میانسال که هنگام وقوع حادثه در خانه حضور داشتند، زیر آوار مانده‌اند. برای یافتن این ۲نفر سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر به محل حادثه فراخوانده شدند اما حجم وسیع آوار عملیات جست‌وجو را دشوار کرده بود. همه گروه‌های امدادی دست به‌دست یکدیگر دادند تا اینکه ساعتی بعد با کمک سگ‌های زنده‌یاب محل مدفون شدن یکی از حادثه‌دیدگان مشخص شد. امدادگران آنجا را جست‌وجو کردند و موفق شدند مردی حدود ۵۰ ساله را از زیر آوار بیرون بکشند. معاینه او نشان می‌داد که او در همان دقایق اولیه پس از انفجار، جان خود را از دست داده است.

با وجود مرگ این مرد، امدادگران امیدوار بودند دومین گرفتارشده در آوار هنوز زنده باشد. آنها با همه توان به جست‌وجو ادامه دادند تا اینکه دقایقی بعد موفق شدند در فاصله ۲ متری مرد جان‌باخته، پیکر زنی را پیدا کنند که او هم بر اثر شدت جراحات وارده بر اثر انفجار و آوار، جانش را از دست داده بود.

صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان که فرماندهی این عملیات نفسگیر را به‌عهده داشت به همشهری گفت: انفجاری که در کوی آبشار خرم‌آباد اتفاق افتاد به حدی قوی بود که صدای آن در بیشتر نقاط شهر شنیده شد و در همان دقایق اولیه ۲تیم واکنش سریع به محل اعزام شدند. اما در ادامه و با توجه به آوار گسترده ۵تیم دیگر نیز راهی محل حادثه شدند و با کمک سگ‌های زنده‌یاب، عملیات جست‌وجو آغاز شد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه محل وقوع حادثه نوساز بود اما هردو طبقه به‌طور کامل تخریب شده بود و معلوم نبود علت اصلی انفجار چیست اما به‌دلیل اینکه هیچ آتش‌سوزی‌ای اتفاق نیفتاده، گزینه انفجار بر اثر گاز شهری منتفی است و به‌نظر می‌رسد حادثه به‌دلیل انفجار کپسول رخ داده باشد. به گفته وی در این حادثه ۹ نفر مصدوم شدند و به بیمارستان عشایر خرم‌آباد انتقال یافتند و پیکرهای ۲ قربانی نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.

کد خبر 569502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha