مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

استریم کردن( Streaming) یکی از مفاهیمی است که امروزه به یکی از منابع کسب درآمد برای افراد تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که استریم کردن چیست و چگونه می‌توان از این راه کسب درآمد کرد. در این مقاله با راه‌ها و روش‌های جدید و جذابی برای رسیدن به درآمد آشنا خواهیم شد.

استریم

احتمالاً شما هم تخصصی دارید که می‌توانید با کمک استریم، از تخصص خودتان کسب درآمد کنید.

استریم و استریم کردن چیست؟

پیش از این به کسانی که بازی ویدیویی آنلاین بازی می‌کردند، استریمر(Streamer) گفته می‌شد ولی این فقط بخشی از معنای استریم کردن بود. استریم(Stream) از نظر لغوی به معنای جریان و جاری شدن است. از نظر فنی، به جریان دائمی و مداوم اطلاعات یا محتوا از یک نقطه به نقطه دیگر، استریم گفته می‌شود. در واقع فرض کنید که شما یک لایو در اینستاگرام قرار می‌دهید و قرار هم نیست که آن لایو را در صفحه خودتان ذخیره کنید. کاربران می‌توانند در لحظه شما را ببینند و به سخنان شما گوش کنند. اگر آن لحظه از دست رفت، دیگر ویدیو قابل بازگشت به عقب نیست. در واقع جریان مداوم اطلاعات مثل رودی از آب در حال حرکت و رسیدن به دست کاربر است. به این فرآیند استریم کردن گفته می‌شود.

حال مثالی که در مورد اینستاگرام زدیم، یک مثال ویدیویی بود. حال یک مثال صوتی را در نظر بگیرید. فرض کنید که وارد یک سایت می‌شوید و یک آهنگ صوتی را که در حال پخش است، گوش می‌کنید یا وارد یک سایت رادیویی می‌کنید و اخبار را به صورت زنده می‌شنوید. در این صورت این فرآیند هم استریم از نوع صوتی است. اگر استریم کردن به صورت زنده باشد (مثل همین مثال اخبار یا لایو اینستاگرامی زنده)، به آن لایو استریم یا پخش زنده هم گفته می‌شود. در نتیجه خیلی راحت می‌توانیم بفهمیم که استریم کردن نیاز به یک اینترنت قوی دارد؛ زیرا هم کاربر و هم استریمر بدون یک اینترنت قوی حتماً به مشکل می‌خورند و نمی‌توانند از استریم یا جریان مداوم محتوا لذت کافی ببرند.

در کنار یک پهنای باند عالی به یک سیستم کامپیوتری قوی هم نیاز است. فرض کنید شخصی می‌خواهد بازی ویدیویی آنلاین بازی کند. این شخص باید یک سیستم قدرتمند هم داشته باشد که جواب تنظیمات و سرعت بالا را بدهد. البته بسیاری از استریمرها اصلاً از سیستم‌های قدرتمند استفاده کنند و کار خود را با همان گوشی هوشمند انجام می‌دهند ولی معمولاً استریمرهای حرفه‌ای تلاش می‌کنند که شرایط را فراهم کنند. در مراحل پیچیده‌تر، استریمر می‌توانند از نرم افزارهای پیچیده مانند ادوبی پریمیر برای ارائه ویدیوهای جذاب استفاده کنند.

هدف از استریم و استریمینگ چیست؟

استریم کردن با سه هدف اصلی و اساسی صورت می‌گیرد. هر کدام از این سه هدف کلی درآمد می‌تواند به همراه خود داشته باشد و به همین خاطر استریمرها در هر کدام از این سه زمینه فعالیت گسترده دارند. سه هدف اصلی از استریمینگ عبارت است از:

  1. نقد و بررسی محصولات
  2. ارائه مهارت‌ها
  3. سرگرمی

در ادامه هر کدام از این سه هدف را به صورت مختصر و مفید توضیح می‌دهیم تا با جزئیات بیشتری در مورد این اهداف آشنا شوید:

۱. نقد و بررسی محصولات و خدمات

یکی از راه‌های کسب درآمد از استریم کردن، نقد و بررسی محصولات است. اگر می‌خواهید در این زمینه فعالیت کنید و محصولات و خدمات مجموعه‌های مختلف را با هم مقایسه یا هر کدام را به صورت جداگانه نقد و بررسی کنید، باید دانش خوبی در آن زمینه و همچنین حوزه نقد و بررسی به دست بیاورید. امروزه متخصصان ترجیح می‌دهند که وارد این حوزه شوند. به عنوان مثال فردی می‌آید و در مورد گوشی یا ادکلن استریم می‌کند. این شخص باید آشنایی خوبی با حوزه فعالیت خودش داشته باشد و بتواند مسائل را به خوبی تجزیه و تحلیل کند تا کاربران او را بشناسند و به صحبت‌های او اطمینان کنند. از طرفی اگر دنبال موفقیت در حوزه نقد و بررسی هستید، باید همواره در حال یادگیری باشید تا بتوانید دانش و اطلاعات بسیار خوبی در اختیار مخاطب بگذارید. مخاطب حساسیت زیادی روی محتوا دارد و اگر احساس کند که محتوایی که به او ارائه می‌شود، مفید و اثربخش نیست، قطعاً حامی مالی و تبلیغاتی شما نخواهد شد.

۲. ارائه مهارت‌ها

یکی از اهداف استریم، ارائه مهارت‌ها و توانمندی‌ها به افراد مختلف است. این موضوع برای گیمرها خیلی دیده می‌شود. آن گیمری که وارد بازی ویدیویی می‌شود و تمام تلاش خودش را برای پیروزی و موفقیت می‌کند، تنها هدف او پیروزی نیست بلکه تمایل دارد که توانمندی خود را به رخ مخاطب بکشد. گیمرها می‌توانند نشان دهند که چه تمرکز، هوش و سرعت عمل بالایی دارند. البته این مسئله فقط به گیمینگ و بازی‌های ویدیویی مربوط نمی‌شود بلکه افرادی که در زمینه آموزش در یک زمینه خاص مانند بازاریابی و فروش تدریس می‌کنند هم دارند به نوعی مهارت و توانایی بالای خودشان را به نمایش می‌گذارند. بنابراین یکی از مهم‌ترین اهدافی که استریمرها دنبال می‌کنند، ارائه مهارت‌هایی است که دارند.

۳. سرگرمی

در حال حاضر وب‌سایت‌های زیادی برای سرگرمی در حال فعالیت هستند. افراد می‌توانند با پرداخت مبلغی مشخص فیلم تماشا کنند. یکی از بزرگ‌ترین اهدافی که صنعت استریمینگ دنبال می‌کند، سرگرم کردن کاربران است. بسیاری از افراد در سراسر جهان حاضر هستند برای سرگرم کردن خودشان پول بپردازند و اگر شما بتوانند از طریق بسترهای استریم کردن کاربران را سرگرم کنید، مطمئناً درآمد خوبی کسب خواهید کرد. همیار آکادمی مقاله کاملی در زمینه معرفی استریم کردن دارد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، کافی است مقاله چگونه استریمر شویم؟ را مطالعه کنید. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد استریمینگ وجود دارد.

مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک استریمر موفق

هر کاری دانش و مهارت خاص خودش را احتیاج دارد. استریم کردن هم یک تخصص پردرآمد است که در صورتی که مهارت‌های لازم برای موفقیت در آن را داشته باشید، می‌توانید عملکرد بسیار خوبی از خود به جای بگذارید و به یک برند موفق در حوزه استریمینگ تبدیل شوید. ولاگری کردن یکی از انواع استریمینگ است. کسی که ولاگری می‌کند دارد محتوا را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌کند. ولاگرها هم در واقع استریمر هستند. و برای تبدیل شدن به یک استریمر موفق باید ولاگر خوبی هم باشید. همیار آکادمی یک دوره آموزشی عالی در زمینه ولاگری دارد که با شرکت در آن می‌تواند با تمام مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک ولاگر توانا آشنا شوید. برای شرکت در این دوره ارزشمند کافی است وارد وب‌سایت همیار آکادمی شوید و از بخش منو، وارد دوره‌های آموزشی شوید و آموزش ولاگری اینستاگرام را انتخاب کنید.

در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم به صورت خلاصه، مختصر و مفید به این موضوع بپردازیم که برای تبدیل شدن به یک استریمر موفق به چه مهارت‌هایی نیاز داریم:

۱. با مفهوم استریمینگ و روش‌ها و ترفندهای آن آشنا شوید

در صورتی که قصد دارید به یک فرد توانا و موفق در زمینه استریمینگ تبدیل شوید، باید یک مسیر طولانی را پشت سر بگذارید. باید مدام در زمینه استرینگ مطالعه کنید، مهارت‌های لازم را در خودتان تقویت کنید و سعی کنید از نظر دانش و مهارت استریم کردن به یک شخص قدرتمند تبدیل شوید.

۲. عزت نفس خود را بالا ببرید

اگر می‌خواهید به یک استریمر موفق تبدیل شوید، لازم است روی عزت نفس خودتان کار کنید. در هر حال استریم کردن یک بازی هم شاید به نمایش چهره شما نیازی نداشته باشد ولی به هر حال باید صدای شما پخش شود و شیوه بازی کردن یا آموزش نرم افزارتان معلوم باشد. اگر عزت نفس بالایی نداشته باشید و خودتان را خوب و کافی ندانید، حین ارائه به مشکل می‌خورید و نمی‌توانید آن‌گونه که باید و شاید ظاهر شوید و توانمندی‌های خود را به مخاطب اثبات کنید. بنابراین برای موفقیت در زمینه استریم کردن باید توجه و تمرکز زیادی روی موضوع عزت نفس خودتان داشته باشید. سعی کنید به صورت روزانه برای بهبود این مهارت در وجود خودتان وقت بگذارید و اجازه ندهید که کمبود این عامل به فعالیت شما آسیب برساند. اگر هوشندانه رفتار کنید، به راحتی می‌توانید نقاط ضعف خود را به نقاط قوت خودتان تبدیل کنید.

۳. بذله‌گو باشید

یکی از مهارت‌هایی که باعث می‌شود مخاطب از استریم کردن شما لذت ببرد، بذله‌گویی و داشتن حس طنز و شوخی است. اصلاً قرار نیست که از ابتدا تا به انتهای استریم را با خنده و شوخی پشت سر بگذارید بلکه قرار است هر وقت احساس کردید که لایو دارد یک حالت خشک و بی‌روح به خودش می‌گیرد و ممکن است افراد غیرمتخصص از این فضا لذت نبرند، از حس طنز، شوخی و بذله‌گویی خودتان استفاده کنید و فضا را اندکی تغییر دهید. امروز گاهی استریمرها وقتی مشتری در جریان کار پیش می‌آید و می‌خواهند مشکل را حین لایو مدیریت کنند، از شوخی استفاده می‌کنند تا فضا بهتر شود. ممکن است گاهی مطلبی را فراموش کنید. اگر این اتفاق افتاد زیاد کنترل خودتان را از دست ندهید بلکه می‌توانید با استفاده از حس طنز و بذله‌گویی مدتی زمان بخرید تا آن مطلب برایتان یادآوری شود.

۴. مدیریت بحران را یاد بگیرید

یکی از نکات مهم و ارزشمندی که به شما کمک می‌کند در زمینه استریم کردن به موفقیت دست پیدا کنید، مدیریت بحران است. مدیریت بحران همیشه یکی از مهم‌ترین دانش‌ها و هنرهای بشریت بوده است. فرض کنید که حین استریم کردن یک بازی آنلاین مشکی پیش آمد یا اینترنت قطع شد یا مطلبی را فراموش کردید یا حین  استریم کردن اتفاقی افتاد که نتوانستید ماجرای برنامه را متوقف کنید، چه کاری باید انجام دهید. چه راهکارهایی برای مدیریت بحران می‌دانید؟ فرض کنید حین یک پخش زنده (لایو) اینستاگرامی کامنتی می‌بینید که به نظرتان خوب و مودبانه نیست؟ چه کاری باید انجام دهید؟ باید برآشفته شوید یا باید به اعصاب خودتان مسلط باشید و خشم خودتان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و حتی این خشم را در یک مسیر درست بیندازید و جریان پخش زنده را جذاب‌تر کنید؟

بنابراین تلاش کنید که با مطالعه، آموزش، تمرین و تکرار روی مهارت مدیریت بحران خودتان کار کنید و به شخص دارای عزت نفس، آرام، توانا و مدیر تبدیل شوید.

۵. کار با پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های استریم کردن را یاد بگیرید

اگر می‌خواهید به یک استریمر موفق و توانمند تبدیل شوید، باید همیشه در حال یادگیری باشید. همیشه پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های خوبی در زمینه استریم کردن به بازار می‌آید که بهتر است کار با آن‌ها را یاد بگیرید و از مزایای استفاده از آن‌ها بهره‌مند شوید. یکی از اپلیکیشن‌های خوبی که برای گیمرها به بازار عرضه شد دیسکورد(Discord) نام دارد. این برنامه ابتدا به صورت تخصصی برای گیمرها بود و استفاده از آن برای همه افراد کار آسانی نبود ولی پس از مدتی تغییراتی در آن ایجاد شد تا افراد دیگر هم بتوانند از آن استفاده کنند.

دیسکورد از نظر کاربردی شباهت‌های زیادی به برنامه اسکایپ دارد. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن را برای بهبود روابط گیمرها حین بازی توسعه دادند و ساختند. در سال ۲۰۱۹ مشخص شد که این برنامه طرفداران زیادی دارد و تعداد طرفداران آن به ۲۵۰ میلیون نفر می‌رسد. در حال حاضر استریمرهای توییچ و سایر گیمرهای حرفه‌ای از این پلتفرم و اپلیکیشن نهایت استفاده را می‌برند. در حال حاضر وقتی گیمرها می‌خواهند یک مسابقه برگزار کنند، از دیسکورد استفاده می‌کنند تا با هم در ارتباط باشند. در صورتی که شما هم می‌خواهید به یک استریمر توانمند و حرفه‌ای تبدیل شوید، لازم است اطلاعات بیشتری در مورد اپلیکیشن‌های مربوط به صنعت استریمینگ کسب کنید. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات خود در مورد برنامه دیسکورد را بیشتر کنید مقاله دیسکورد چیست؟ را مطالعه کنید.

آشنایی با سه پلتفرم عالی برای استریم کردن

سه بستر یا پلتفرم عالی برای استریمینگ وجود دارد که استریمرها با استفاده از آن می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند:

  1. توییچ(Twitch)
  2. یوتیوب(Youtube)
  3. آپارات(Aparat)

هر کدام از این پلتفرم‌ها مزایا و معایب مربوط به خودشان را دارند. معروف‌ترین پلتفرم تخصصی برای استریم کردن، توییچ است که برای همه استریمرها شناخته‌شده و معروف است. توییچ در واقع یک تلویزیون بزرگ با هزاران بیننده است که در دسته‌بندی آن انواع و اقسام محتوا به چشم می‌خورد. در این پلتفرم می‌توانید با استریم کردن درآمد خوبی از طریق کاربران و حمایت‌های مالی آن‌ها دریافت کنید. در صورتی که تمایل دارید در مورد توییچ اطلاعات بیشتری کسب کنید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید و مقاله سرویس توییچ(Twitch) چیست؟ را مطالعه کنید.

یکی دیگر از پلتفرم‌های موجود برای استریم کردن، یوتیوب است. یوتیوب نسبت به توییچ معروف‌تر و شناخته‌شده‌تر است و افراد بسیاری از آن آگاه هستند. راه‌های گوناگونی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، استریمینگ است. این پلتفرم، بستری است که محتواسازان می‌توانند محتواها و ویدیوهای خود را روی آن بارگذاری کنند.

یکی از راه‌های کسب درآمد از این رسانه اجتماعی، تبلیغات است. اگر دقت کرده باشید حین تماشای یک ویدیو یک سری تبلیغات پخش می‌شود که اگر مخاطب اجازه پخش این تبلیغات را بدهد، آن موقع صاحب آن حساب کاربری می‌تواند درآمد کسب کند. یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از یوتیوب افزایش تعداد مشترکان(سابسکرایبرها) است. در صورتی قصد دارید از این رسانه درآمد کسب کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعداد مشترکان خود را از ۱۰۰۰ نفر بیشتر کنید. برای رسیدن به این تعداد از مشترکان(سابسکرایبرها) باید محتوای جذاب و ارزشمند تولید و در یوتیوب بارگذاری کنید. عوامل موثر بر کسب درآمد از یوتیوب عبارت است از:

  1. تعداد بازدیدها
  2. کشورهای بازدیدکننده
  3. موضوع ویدیو
  4. تعداد تبلیغات
  5. مقدار زمانی که تبلیغات توسط کاربران مشاهده می‌شود

همیار آکادمی مقاله خوبی برای روش‌های کسب درآمد از یوتیوب دارد. در صورتی که تمایل دارد روش‌های کسب درآمد از یوتیوب را یاد بگیرید، کافی است مقاله کسب درآمد از یوتیوب را مطالعه کنید.

با همیار آکادمی به یک استریمر حرفه‌ای تبدیل شوید

تبدیل شدن به یک استریمر موفق در گرو آموزش و یادگیری مستمر است. تنها کسانی می‌توانند در حوزه استریمینگ موفق شوند که مدام اطلاعات خودشان را در این زمینه افزایش دهند و به سطح خوبی از دانش و مهارت در این زمینه دست پیدا کنند. همیار آکادمی یکی از مجموعه‌های منحصر به فردی است که در زمینه آموزش راه اندازی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می‌کند. در صورتی که تمایل دارید به یک استریمر موفق تبدیل شوید، کافی است وارد وب‌سایت همیار آکادمی شوید و مقالات این مجموعه در حوزه استریم کردن را مطالعه کنید. در صورتی که تمایل دارید یک کسب و کار اینترنتی قدرتمند و پردرآمد راه اندازی کنید، می‌توانید از دوره‌های آموزشی همیار آکادمی نهایت استفاده را ببرید. برای آشنایی با دوره‌های آموزشی این مجموعه کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید.

کد خبر 569341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha