فرهنگسرای خاوران با برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و راه‌اندازی پویش مردمی «همیاران سلامت» به یاری کادر درمان کشور آمده است.

پویش همیاران سلامت

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی منطقه پانزده؛ اسماعیل قضاتلو دبیر اجرایی بخش جهادی پویش «همیاران سلامت» با اعلام این خبر گفت: با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن این بیماری؛ کادر درمانی کشور متحمل فشار زیادی شده و اگر همیاری و کمک‌های مومنانه و جهادی در همه بخش‌های جامعه نباشد، باید هر روز شاهد مرگ افراد بیشتری در جامعه باشیم.

رئیس فرهنگسرای خاوران گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تلاش دارد با راه اندازی پویش‌های مردمی و آموزش‌های غیر مستقیم باری از دوش نیروهای بخش درمان بردارد. به همین منظور در پویش مردمی همیاران سلامت در تهران در پنج بخش تولید رسانه‌ای، نیروهای جهادی، پاک‌کار، همیار کوچک و قدردانیم به یاری کادر درمان آمده‌ایم. در بخش اول با طراحی محتوا و تولید رسانه‌ای به آموزش مردمی پرداخته‌ایم که هر روز در صفحات مجازی تمام مراکز سازمان فرهنگی بارگزاری می‌شود.

وی گفت: بخش ساماندهی نیروهای جهادی به سه پویش تقسیم می‌شود. در پیشگیران با استفاده از نیروهای مردمی داوطلب در مراکز پرتردد مانند ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌های بزرگ و میادین اصلی به افرادی که بهداشت را رعایت نکرده‌اند تذکر دوستانه داده و با اهدای ماسک آنها را به رعایت بهداشت و سلامت دعوت می‌کنیم. در درمانگران از افرادی که به سن قانونی رسیده و داوطلب کار جهادی هستند نام‌نویسی می‌کنیم تا با حضور در بیمارستان یاریگر کادر درمان باشند. در دیده‌بانان با راه‌اندازی کانون‌های محلی و کمک نیروهای جهادی برای اجرای دستورهای ستاد ملی کرونا و ابلاغ آن به اهالی هر محله استفاده می‌شود. 

قضاتلو در ادامه به بخش سوم و پویش پاک‌کار اشاره کرد و افزود: در این پویش کسب و کارهای محلی و واحدهای صنفی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند توسط کانون‌های جهادی شناسایی و به آنها لوح تقدیر داده می‌شود. همچنین نشان  پاک‌کار روی درب محل فعالیت‌شان نصب خواهد شد.

دبیر جهادی همیاران سلامت درباره بخش چهارم پویش همیار کوچک گفت: در این پویش از کودکان می‌خواهیم از نحوه استفاده از ماسک توسط خود و اطرافیان و شستوی مرتب دست‌ها عکس و فیلم تهیه و در این پویش شرکت کنند. به کودکانی که در این پویش شرکت کنند نشان همیار کوچک سلامت اهدا می‌شود.

رئیس فرهنگسرای خاوران در پایان گفت: بخش پنجم و آخرین فصل از این پویش به پاس قدردانی هر چند کوچک از زحمات کادر درمان اختصاص دارد. در پویش قدردانیم تصاویر و دلنوشته‌های مردم به همراه نقاشی کودکان و نوجوانان و دست‌سازهای هنری  مردمی توسط جهادگران جمع‌آوری و روز پرستار به کادر درمان اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پرتال farhangsara.ir مراجعه کنند.

کد خبر 569149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha