دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خلخال از مرمت و بازسازی برج تاریخی روستای شال در بخش شاهرود این شهرستان خبر داد.

برج تاریخی خلخال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی درویشی افزود: برج‌های تاریخی روستای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش و تاریخی روستای شال با سازه خشتی مربوط به دوره صفویه است که در دوران گذشته و باستان کاربرد نظامی و دیده‌بانی داشته است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خلخال در استان اردبیل گفت: برج خشتی این روستا از بناهای و مهم تاریخی شهرستان خلخال به‌شمار می‌رود.

درویسی اظهارداشت: در روستای شال 3 برج با کاربری نظامی مطالعه شده و یکی از برج‌ها نیمه‌سالم بوده و ۲ مورد دیگر از بین رفته که در راستای احیای این آثار تاریخی، مرمت و باسازی برج خشتی این روستا در سال جاری در اولویت کار اداره میراث فرهنگی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از اتمام مطالعات با مشارکت دهیاری شال و انجمن مردم‌نهاد گروه زادبوم روستای شال و با نظارت اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان برج نیمه‌سالم روستای شال مرمت و برای انجام این کار ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

درویشی با بیان اینکه با این اقدام مقصد جدیدی برای گردشگران در خلخال تعریف شده است، اضافه کرد: روستای شال از روستاهای هدف گردشگری شهرستان خلخال با بافت باارزش معماری بوده و حفظ بافت و تهیه طرح جامع این روستا در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 569128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha