مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: براساس گزارش‌های دریافتی از بیمارستان‌های تهران، میزان انجام سزارین در روز گذشته (۹۹/۹/۹) ۸۹ درصد رشد داشته است.

جراحی سزارین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مهدی‌زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از بیمارستان‌های سراسر استان، روز گذشته حدود ۸۹ درصد میزان سزارین نسبت به روزهای قبل رشد داشته است، اما خوشبختانه میزان واحدهای خون درخواستی تغییر چندانی نداشته و ما توانستیم توزیع خون و فرآورده‌های خونی را به خوبی در سطح استان کنترل کنیم.

او در ادامه صحبتش به آخرین وضعیت اهدای خون و ذخایر خونی استان اشاره کرد و گفت: درحال‌حاضر بعد از فراخوانی که در چند روز گذشته اعلام شد، با مشارکت تعداد زیادی از شهروندان تهرانی در امر خیر اهدای خون میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی بهتر از قبل شده است و امیدوارم مردم نوع دوست این روند را با هدف رفع نیاز بیماران ادامه دهند.

او ادامه داد: امروزه ما شاهد لطف و محبت مردم در زمینه اهدای خون هستیم و این حرکت زیبای آن‌ها نوید عبور از زمستان سخت و سیاه را می‌دهد. به اهداکنندگان خون توصیه می‌کنیم که مشارکت در این کار خیر را در هفته‌های آینده به دلیل کوتاه بودن عمر پلاکت و پلاسما ادامه دهند تا شاهد هیچ کمبودی در زمینه ذخایر خونی در سطح استان تهران نباشیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به حضور چشمگیر بانوان در این مدت بیان کرد: در دو هفته گذشته تا به امروز ۱۹ درصد از اهدا کنندگان را زنان تشکیل داده‌اند و این میزان نشان دهنده رشد قابل توجه حضور زنان در امر اهدای خون است.

مهدی زاده گفت: از دو هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۱۶۰۰ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سطح استان تهران مراجعه کرده اند که از این تعداد حدود ۱۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی توسط مردم خیر و نوعدوست اهدا شده است.

او اظهار کرد: درحال‌حاضر تمام مراکز انتقال خون مثل گذشته به صورت مستمر و روزانه ضدعفونی می‌شوند و تجهیزات اهدای خون یکبار مصرف و کاملا بهداشتی است و مردم نگران ابتلا به بیماری کرونا در زمان اهدای خون نباشند.

کد خبر 569107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha