همشهری‌آنلاین: پدر علم ارتباطات ایران، ایجاد و توسعه روابط عمومی در کشور را مرهون زحمات "علی میر سعید قاضی" دانست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کاظم معتمد نژاد که چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره نشریات روابط عمومی‌های کشور و در تجلیل از تلاش‌های میرسعید قاضی در زمینه بسط و گسترش روابط عمومی در ایران سخن می گفت، افزود: وی علاوه بر رشته روابط عمومی در زمینه های بین المللی نیز فعالیتهای ارزنده ای داشته است.

در این مراسم که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، پدر روزنامه نگاری ایران اظهار داشت: وی (استاد میر سعید قاضی) زمانی وارد قلمرو روابط عمومی کشور شد که ما دچار کمبود همکار در دانشگاه بودیم.

معتمدنژاد ادامه داد: علاقه زیاد به پژوهش از ویژگی های ارزنده این استاد است به گونه ای که از 13 عنوان کتاب نوشته شده توسط این محقق، 7 کتاب در دانشگاهها تدریس می شود.

علی میر سعید قاضی نیز در سخنانی در خصوص اهمیت جایگاه علم روابط عمومی گفت: رشته روابط عمومی باید هویتی مستقل از روزنامه نگاری و رسانه داشته باشد و چنانچه تحت سیطره رسانه‌ها قرار بگیرد، دیگر نمی توان نام روابط عمومی را بر آن گذاشت.

وی افزود: روابط عمومی یک شغل است که قائم به ذات خود و در راس مجموعه ارتباطات کشور بوده که برای پیشبرد اهداف سازمانهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد شده است.

کد خبر 56901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز