دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

علیرضا خانی، دانش‌آموز فریدونکناری با اختراع چشم الکترونیکی برای نابینایان در جمع ۱۰ دانش‌آموز پژوهشگر برتر ایران در اولین جشنواره علمی - پژوهشی پژوهش‌سراهای کشور قرار گرفت.

چشم الکترونیکی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار از افتخارآفرینی دانش‌آموز فریدونکناری در اولین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشورر خبر داد و گفت: علیرضا خانی، دانش‌آموز پایه هفتم دبیرستان مرحوم شکرانه فریدونکنار است که پس از کسب مقام نخست در مازندران به جمع ۱۰ دانش‌آموز پژوهشگر برتر کشور قرار گرفته است. این دانش‌آموز در رشته کدنویسی گرایش کنترل سخت‌افزار در مسابقات شرکت کرد.

سید عظیم اسماعیل‌زاده با اشاره به کاربردی بودن اختراع این دانش‌آموز نخبه فریدونکناری، افزود: دستگاه چشم الکترونیک که به ابتکار این دانش‌آموز ساخته شده، با جذب سرمایه‌گذار در مرحله قراردادهای اولیه برای تولید انبوه قرار دارد. با توجه به موفقیت‌های یک سال اخیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فریدونکنار و انتخاب این مرکز به عنوان قطب انرژی‌های نوین استان مازندران، در بخش تأمین تجهیزات این مرکز علمی پژوهشی دچار کمبودهای جدی و نیازمند یاری خیرین هستیم.

کد خبر 568968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha