یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

دیوید پراوز، بازیگر نقش دارث ویدر در سه‌گانه اصلی «جنگ ستارگان» در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

دیوید پراوز

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت: دیوید پراوز که در دوران جوانی در رشته ورزشی بدنسازی فعالیت می‌کرد پیش از دعوت از سوی جورج لوکاس برای بازی در سه‌گانه اصلی «جنگ ستارگان» در نقش‌های دارث ویدر و چوباکا در چند فیلم در نقش هیولا یا شخصیت منفی بازی کرده بود. 

او که متولد سال ۱۹۳۵ در بریستول انگلستان بود از ابتدا به ورزش بدنسازی و وزنه برداری علاقه بود و در اوایل دوران جوانی در رقابت های مستر یونیورس شرکت کرد و در انجا با چهره هایی چون آرنولد شوارتزنگر آشنا شد. 

پراوز اولین حضور سینمایی خود را در فیلم «کازینو رویال» از مجموعه جیمز باند در سال ۱۹۶۷ تجربه کرد و در این فیلم در نقش هیولای فرانکشتاین بازی کرد و گرچه او به سبب فیزیک اش برای این نقش انتخاب شده بود اما به حرفه بازیگری علاقه مند شد و تصمیم گرفت آن را دنبال کند و در ادامه در چندین فیلم از جمله «پرتقال کوکی» ساخته استنلی کوبریک و بسیاری از فیلم های ترسناک حضور یافت. 

او در قسمت اول مجموعه اصلی «جنگ ستارگان» در سال ۱۹۷۷، دنباله آن «جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می‌زند» (۱۹۸۰) و «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» قسمت آخر از سه گانه اصلی این مجموعه فیلم علمی و تخیلی بازی کرده است. 

کد خبر 568854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha