سخنگوی وزارت بهداشت گفت: علی‌رغم توصیه‌های اکید مسئولان بهداشتی برخی از مردم همچنان رفتارهای اجتماعی خطرآفرین انجام می‌دهند.

مراسم ختم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان درباره وضعیت کرونا در استان قزوین گفت: نمودار موارد بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان قزوین در هفته‌های اخیر با اندکی فراز و فروز دارای روند صعودی بوده است. در حال حاضر شهرستان‌های البرز و قزوین در این استان در وضعیت قرمز، یعنی خیلی پرخطر، شهرستان‌های آبیک، بویین‌زهرا و تاکستان در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و آوج در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

وی افزود: در هفته اول آذرماه بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان قزوین با افزایش نسبت به هفته ماقبل، حدود ۱۹.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است و بروز هفتگی موارد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری در هفته اول آذر ماه حدود ۴۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که میانگین بروز در این شاخص بالاتر از میانگین کشوری است.

لاری ادامه داد: اکنون ۵۱۷ بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قزوین بستری هستند که ۱۱۵ نفر از این عزیزان به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ابتدای شیوع بیماری در استان قزوین بیش از ۵۴ هزار تست آزمایشگاهی از افراد دارای علائم بیماری انجام شده که امیدواریم با کمک و همراهی مسئولین شاهد افزایش تعداد تست‌های روزانه در این استان باشیم.

وی توضیح داد: در عین حال متاسفانه علی‌رغم توصیه‌های اکید مسئولان بهداشتی استان قزوین، برگزاری مراسم‌ تشییع و ترحیم از مشکلات اصلی مدیریت اپیدمی بیماری در استان قزوین گزارش شده است. امیدواریم مردم این استان با پرهیز از رفتارهای اجتماعی خطرآفرین یاریگر همکاران ما در کادر بهداشت و درمان استان در مهار و کنترل بیماری باشند.
 

کد خبر 568834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha