جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: روال بر این است دوشنبه هر هفته وزارت بهداشت و درمان متناسب با نسبت مبتلایان به صد هزار نفر وضعیت هر شهر را مشخص کند. شنبه برای ادامه محدودیت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

محدودیت‌های کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایرنا، جمشید انصاری پنجشنبه شب گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: هفته آینده ادارات، تعطیل هستند مگر آنکه حضور آن کسانی که به تشخیص مقامات حضور آنان ضروری باشد و این در جلسه دیروز دولت رییس جمهوری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از همه می خواهم این دستور را به صورت جدی عملی کنند و از مردم می خواهم کارهای اداری خود را دو هفته به تعویق بیاندازند تا زنجیره شیوع قطع شود. مثلاً در شهرداری یک بخش، خدمات شهری ارائه می کند و بخشی دیگر، مجوزها را صادر می کند و کسانی که سر کار حضور دارند از بخش ارائه خدمات شهری هستند. لذا قسمت های اداری غیرضروری نیازی به حضور ندارند.

معاون رییس جمهوری عنوان کرد: دولت، این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل همه کارکنان دولت اعم از رسمی و قراردادی و پیمانی و همچنین شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها می شود و کاهش نیرو باید در تمام عرصه ها انجام شود و فرقی بین کارکنان شاغل ادارات نیست.

انصاری توضیح داد: باید تردد را در سطح شهر کم کرده و ادارات را سبک کنیم و فرقی نمی کند نیروی شرکتی یا قرادادی یا رسمی باشد. از روزی که این بیماری در کشور شیوع پیدا کرد برنامه های مختلفی را برای مراقبت از کارکنان دولت تدوین و ابلاغ کردیم و ۱۲ اسفند نخستین بخشنامه ما ابلاغ شد و باید و نباید نحوه حضور را اعلام کردیم و در اکثر دستگاه های عمومی، آزمایش های لازم تست های کرونا انجام شد. ضمن آنکه کارکنان دولت از سیستم بیمه ای خوبی برخوردارند و برای آنان جای نگرانی نیست.

وی گفت: کسانی که مبتلا شوند، همه هزینه ها پرداخت می شود و کارکنان نگرانی های اصناف را ندارند. آنان حقوق و مزایای خود را دارند. اصرار مدیران برای حضور کارکنان استثناست. وقتی بخشنامه ای صادر می شود باید اجرا شود و مدیران باید با حداقل نیرو کار را پیش ببرند.

دراین‌باره ببینید؛

کد خبر 568114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha