بازار ارز در طول هفته تعطیلات، روندی کاهشی را ثبت کرد. به نظر می آید سطوح نزدیک به ۳۰ هزار تومان کاملا از دست رفته و احتمال اینکه بازار به نزول ادامه دهد، بیشتر از قبل شده است.

ارز هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز در یک مسیر بدون هیجان، به مرور از کانال ۲۸ تا ۲۴ هزار تومان را طی کرد. پیش از این هم بسیاری انتظار داشتند که پس از انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا، بازار ارز از تب و تاب بیفتد. فعلا در عمل هم همین اتفاق افتاد و دیروز دلار در کانال ۲۴ هزار تومان دوام آورد. حرکت آهسته دلار باعث شده تا بازارساز هم کنترل بیشتری بر بازار داشته باشد.

به نظر می آید جنگ اصلی در کانال ۲۴ هزار تومان در پیش است. هنوز دلار نتوانسته از سطح مهم ۲۴,۸۰۰ تومان به سمت پایین تثبیت دهد. احتمال دارد هر چه به سمت کف ۲۴ هزار تومان نزدیکتر شود، از آن سمت موج جدیدی از خریداران نیز وارد بازار شوند. باید توجه کرد که حافظه معامله‌گران می گوید که ۲۴ هزار تومان حمایت مهمی برای بازار ارز محسوب می شود. به همین دلیل، در این سطح به دلیل اتمسفر روانی بازار، خریدها افزایش می یابد. اگر خریدها افزایش یابد و سطح فروش نیز در حجم فعلی باقی بماند، برگشت دلار از کانال ۲۴ هزار تومان محتمل است. اما آیا در مقابل می توان نیروی دیگری را متصور بود؟

یادآوری صف هایی که در میانه تابستان برای خرید دلار شکل گرفته بود، می تواند پاسخ این سوال را دهد. بسیاری از خریداران آن زمان را مردم عادی تشکیل می دادند که تصور می کردند باید از سرمایه ریالی خود محافظت کنند. آنها در کانال ۲۲ هزار تومان اقدام به خرید دلار کرده بودند. با توجه به اینکه، انتخاب بایدن انتظارات منفی را نزولی کرده است، باید منتظر مراجعه خریداران دلار در کانال ۲۲ هزار به بازار ارز طی روزهای آتی بود. اگر این موج فروش شکل گیرد، می تواند موج خرید اول را خنثی کند و بازار به روندی که تاکنون داشته، ادامه دهد. 

کد خبر 568014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha